Audio in Ableton Live routingsprobleeeemen

Ensemble

Ouwe rot
Lid sinds
13 juni 2003
Berichten
1.626
Vrienden,

Ik heb een Ableton Live vraag.

Ik wil binnenkort optreden met Live en loop tegen de volgende uitdaging aan.

Ik heb twee tracks is Ableton. Track 1 wordt geroute naar output 1-2 en track 2 naar 3-4. Hiernaast heb ik in mijn Live browser een hele bunch audio clips die ik wil beluisteren terwijl track 1 en 2 actief zijn en dus audio afspelen. Ik wil dus onafhankelijk van de tracks beluisteren wat ik aan audio materiaal in mijn browser heb staan. Nu weet ik dat ik de Cue Out (waar de browser audio naartoe wordt geleid) naar een andere output kan routen (zeg 5-6). Op zich zou ik dus deze drie stereo outputs naar 3 afzonderlijke inputs op een externe mixer kunnen routen zij het niet dat ik nu alleen de beschikking heb over een twee kanaals dj mixer. Daarnaast vraag ik me dus af hoe anderen dat doen die met Live DJ-en en hierbij hun audio materiaal in de browser voor beluisteren?

Iemand praktische suggesties/ideëen?

Danke alvast!
 
draai je op mac?

ik ben absoluut geen fan van aggregate devices, maar als je niet op een lage buffer hoeft te draaien kan je een aggregate maken van je externe geluidskaart en de built-in. koptelefoon in de laptop en deze als cue-out assignen.
 
Beste Cult,

Dit doet de job inderdaad! Heel erg dank man!
Werk jij ook zo in Live situaties? Of weet je dat men zo werkt?

Hoe dan ook, welterusten:mega:
 
Was een tip om met een Apogee Duet V1 een DJ set te kunnen doen. Werkte ook prima. Ik zou je buffer op 128 of 256 laten voor de zekerheid.
 
Het cue-ing probleem is nu opgelost dus ben er blij mee. Zal de buffer inderdaad laag zetten. Thanks
 
Back
Top