Audio uitgang naar audio interface

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo,

Ik ben van plan een usb audio interface aan te schaffen (Behringer U-control UCA 202) voor mijn Macbook Air omdat deze geen audio input heeft.
Op deze manier kan ik mijn mixer (Behringer RX 1202 FX) aan mijn laptop aansluiten.

Nu vroeg ik me af of ik een XLR naar cinch kabel nodig had. Mijn mixer heeft naast een XLR out ook nog een Jack out. Ik weet echter niet of dit hetzelfde signaal is. Er staat namelijk ‘ctrl out’ bij -> zie afbeelding.

In de handleiding staat het volgende over ctrl out:
‘The CTRL OUT connectors are used for controlling the summed signal
(effects mix and main mix) as well as for individual signals over studio monitor speakers. By using the PHONES/CONTROL ROOM controller in the main section, you can control the level of both outputs.’

Welke kabel kan ik best gebruiken om het audio signaal van mijn mixer over te brengen naar de audio interface? De audio interface heeft cinch aansluitingen.
 

Attachments

  • Output.png
    Output.png
    50,8 KB · Bekeken: 114
Je kunt beide de "MAIN OUT" en de "CD/TAPE OUT" gebruiken.
In jouw situatie dus gewoon de "CD/TAPE OUT" op cinch.

Succes.
 
Het maakt niet veel uit. Signaal is allemaal hetzelfde. Alleen wordt de ctrl out nog geregeld door een level knop. Je kan ook de tape out gebruiken. Dan heb je alleen cinch kabel nodig en wordt je level door je main level geregeld.
 
Voordeel van de main out is dat ie balanced is. Als je audio-kaart dit ondersteund, dan kan dat noise in je opname schelen (bijv. door ground-loops).
 
Back
Top