Soundcraft Signature 22 MTK

Martino

Wit konijntje
Lid sinds
3 april 2005
Berichten
386
Locatie
in een zwart gat
Heeft er iemand reeds ervaring met deze mixer/geluidskaart?
Lijkt me wel een fijn bakske. Ik overweeg er zo eentje aan te kopen. Zijn er nog goede/betere alternatieven?
 
Ben ook erg benieuwd naar deze. Ik geloof dat ie nog niet geleverd wordt maar kan me goed vergissen. Wel heel binnenkort iig.
 
Volgens wat ik lees, ging deze er al een hele tijd zijn. Het leest ook een beetje als te mooi om waar te zijn dit verhaal. Soit, ik wacht het even af.
 
Is wel een zeer complete mixer. Uitgebreide toonregeling. 5 auxen die pre/post schakelbaar zijn. 100mm faders, FX en nog compressie op een aantal kanalen.

De 22/24 I/O usb audio interface maakt het wel heel aantrekkelijk, mits het goed werkt natuurlijk.
Voor zover ik kan ontdekken staan de 22 USB kanalen nu direct op losse kanalen van de tafel en 23 en 24 op de master. Beetje jammer dat je die nu net niet op een subgroep kunt zetten want die zitten er wel op.

Effecten zijn een leuke bonus. Werk ook weleens met een klein Soundcraft EFX mixertje en die galm klinkt opzich best oke.
Er is niet echt heel wat verder gaat dan dit qua compleetheid. Een digitale mixer misschien? Of een Mackie Onyx 1640i. Daar is het overigens wel mogelijk om een subgroep los via de firewire binnen te halen.

Of het allemaal degelijk en goed houdbaar is moet de tijd uitwijzen.. maar dat blijft met alles zo. :)
 
Hier heb ik ook naar zitten kijken, hij is idd helaas nog steeds niet leverbaar.
 
Interessant!

Ik vind ook geen foto waar de achterkant duidelijk opstaat. Ik ben nieuwsgierig naar de outputs en eventuele inserts?
 
De 22/24 I/O usb audio interface maakt het wel heel aantrekkelijk, mits het goed werkt natuurlijk.
Voor zover ik kan ontdekken staan de 22 USB kanalen nu direct op losse kanalen van de tafel en 23 en 24 op de master. Beetje jammer dat je die nu net niet op een subgroep kunt zetten want die zitten er wel op.

Die 23 en 24 zullen niet direct op de master zitten, denk ik, maar onder een tape return. Da's in ieder geval de logische manier om dat aan te pakken.

Ik kan wel begrijpen dat audio direct naar de subgroepen niet gaat, da's ook echt alleen maar nuttig als je geen sub-groepen wil gebruiken, maar de faders als extra kanalen zou willen inzetten. Daar zou de hele audio-routing voor moeten worden omgegooid.
 
Geen inserts op channels, master en bussen.. of ze moeten op de achterkant zitten maar ga er maar vanuit dat ze dat dan wel hadden vermeld in de specs... daar staat niets over inserts helaas.

https://www.soundtech.co.uk/images/products/soundcraft/Sig_22MT_overhead.jpg

Een losse mixer en kaart is toch het meest flexibel maar dit is wel een heel compleet apparaat.. het is en blijft natuurlijk wel een made in China mixer ;)
 
@ Exel: Ik ging ervan uit dat het net zo werkte als op de Zed R16.. maar wellicht heb je gelijk.. :)

Uit de manual:

Multi-Track channels are numbered according to Input Channel numbers, so Signature input channels
1-22 use USB audio channels 1-22.
The Signature 22MTK Input channels ALWAYS send their post-gain, pre-EQ signal to their respective
USB recording channel.
The 2-track (Master Left/Right) output uses USB channels 23 and 24 and is always active.
 
Een losse mixer en kaart is toch het meest flexibel maar dit is wel een heel compleet apparaat.. het is en blijft natuurlijk wel een made in China mixer ;)

Ja. Het is zo.

Als ik kijk naar de 'goedkoopste' interface met dan ook ineens wat extra digitale IO en zonder overbodige preamps (of ineens hele goede) dan zit ik direct aan een rme fireface 800 van 1200 euro nieuw. Tel daarbij de hele kabelmeuk en de aanschaf van een flexibele mixer...

Heel wat mogelijkheden... te veel zelfs.
 
Ik zie trouwens bij toeval net dat de Mackie 1640i tegenwoordig ook beneden de 1000 zit.. kostte 'n paar jaar terug op het dubbele ofzo nieuw..

Interessante routings mogelijk. Subgroepen kon je daar iig ook los je DAW laten binnenkomen en dit was ook mogelijkheid met de auxbussen.. kun je je DAW als effectenrack gebruiken :)
http://www.thomann.de/nl/mackie_onyx_1640i.htm
 
Laatst gewijzigd:
^klopt
Echter, bij Bax is de 1640i al een tijd niet meer leverbaar en bij Thomann zit er ook een behoorlijke levertijd op.
De Midas Venice F (net als de Mackies ook met ingebouwde FireWire geluidskaart) is recentelijke wat gezakt. De 32 kanaal versie is verhoudingsgewijs het goedkoopst, net onder de €2000.

Je moet hier natuurlijk wel rekening houden met het uitsterven van (PC's met) FireWire en driver support voor deze mixers in toekomstige OSen.
 
Misschien dat ie er ook wel uit gaat, hij staat nog wel gewoon als leverbaar op de website trouwens.. en de andere kleinere modellen (die dezelfde FW drivers gebruiken) zijn ook nog volop te krijgen.

Zie net wel dat er nog geen support voor Windows 10 is trouwens, W8 is het meest recent.
Meest recente driver voor de Venice is trouwens W7 en bij de Zed is al wel een driver voor W10.
(hoe het qua MAC ondersteuning is ben ik ondanks mijn 'nick' niet helemaal van op de hoogte :D)

Wat wel weer een plus is, is dat de Mackie's 96khz kunnen draaien.. waar het bij de Zed R16 en Venice F tot 48khz max is.
Venice F vind ik ook erg mooi qua mogelijkheden maar heel groot (moet je ook maar plek voor hebben) en ook wat rare dingen die niet handig schijnen te zijn qua workflow.

Heb zelf net mijn Zed R16 weggedaan maar die zit gewoon nog op een dikke 2000 nieuw, had ook met de Euro vs. Dollar te maken maar vreemd dan dat die Mackie's stukken betaalbaarder zijn geworden.

Voor het uitsterven van FireWire ben ik niet zo bang aangezien het qua PCIe/PCI uitbreiding nog steeds te realiseren valt.
Maar idd, op OS gebied is het wel belangrijk dat het ondersteund blijft anders zit je straks met een mixer die je op je 'nieuwere' PC niet meer kan gebruiken binnen 'n DAW..
 
Laatst gewijzigd:
Ik zit ook te twijfelen om er een aan te schaffen.

Iemand al ervaring? Hoe is de kwaliteit van de geluidskaart?

Wilde in eerste instantie een RME fireface uc usb halen als geluidskaart. Maar daar moet dan ook nog een converter bij om via ADAT meer i/o te creëren. Dus wat dat betreft ziet deze Soundcraft er wel heel gunstig uit.

Vraag me wel af hoe groot het kwaliteitsverschil is tussen de geluidskaart van de Soundcraft en RME
 
Back
Top