Keuze kleine mixer met fx

Synthor

Ouwe rot
Lid sinds
15 oktober 2006
Berichten
502
Ola, ik ben op zoek naar een compacte analoge mixer.

Eisen: 8 à 10 mono kanalen, zo klein mogelijk, robuust, faders, ingebouwde effecten, ± €300

Liefst warme sound met punch. Op dit moment gaat het tussen:

•Peavey PV10
voor: heel klein, lijkt prima te klinken, goede fx (mooie delays, zelfs goedklinkende tape-emulatie en shimmer. ), robuust
tegen: geen mid sweep

•Soundcraft efx8
voor: lijkt prima te klinken, robuust, mid sweep
tegen: iets groter dan de Peavey, effecten (delays) lijken me wat te kil, maar ik ben niet erg vertrouwd met het Lexicon (MX-400) multi-effect dat in deze mixer zit .

Verder is de Mackie ProFX12 een mogelijke kandidaat, maar voel me niet zo tot deze unit aangetrokken.

Goede demo's (van de effecten) zijn schier onvindbaar, kom alleen maar van die idiote unboxing lulvideo's tegen.

Dus mocht iemand hands-on ervaring met 1 van deze units hebben, of algemene weetjes, dan zou ik dat graag horen
 
Ik gebruik de MFXi van Soundcraft voor live. Betere pre amps en drie auxen. Mackie is wel recht voor je raap, maar de EQ is niet echt warm ofzo. Ik gebruik de EQ eigenlijk nooit met live. MAar heb er ook kleine bandjes op gedaan, daarbij wel. Prima sweep die doet wat je wil. En FX zijn prima te doen voor een on board ding. Mooie lange reverbs. Delay haal je (ik dan heh) toch uit een pedaaltje, meer hands on.

En Peavey.... die moeten vooral geen PA en mixers meer maken. Aan de andere kant, Peavey is ook Crest, en Crest rules. Maar kleine budget meuk, ik weet het niet met Peavey..

A&H is ook prima natuurlijk. Of zo'n fossiel Boss mixertje, ook gaaf maar geen FX.
 
Bedankt. Het is kutte is een beetje dat die Peavey nergens meer voorradig is en ik dus niet een vergelijkings test kan doen
 
The EFX8 is jaren mijn live mixer geweest en ik was er toen der tijd helemaal weg van, de FX zijn misschien niet het meest spreekmakende gedeelte van deze mixer maar de EQ's maken dat weer goed imho
 
Hé dat is goed om te horen. (momenteel is dit m'n 1e keuze, Peavey miste toch eea)
 
Ik twijfel zelf ook al een tijdje tussen de EFX-8 en de ZED-60-14FX van Allen & Heath.
De ZED heeft voor 100 euro meer een geluidsinterface erbij, maar ik heb ook ergens gelezen dat het geluid van de EFX dan weer een stuk beter is..
 
Ja ik ook. Hij staat doorgaans wel wat hoger aangeschreven als de efx-8 maar is ook een stuk groter en de manier waarop je de effecten moet editten lijkt me counter-intuitief.
 
Superschop! Ik ben nu aan het kijken voor een kleine extra mixer, vooral voor de aparte outs van de RD8, maar evt ook om een extra synth aan te kunnen sluiten (Studiolive mixer zit vol). Ben er achter dat ik toch niet alles te gelijk op ga nemen, dus vandaar dat een extra mixer met de stereo out naar de Studiolive prima gaat werken). Analoog zodat ik een beetje kan oversturen, minstens 6 mono, minsten 1 aux en de rest is eigenlijk bonus. Erg belangrijk ook: zo compact mogelijk. Die efx8 lijkt zo’n beetje de gulden middenweg, anders wordt het OF flink groter OF lever je mono kanalen in voor stereo zonder gains. Ideaal zou een kruising zijn tussen zo’n Mackie mix12 en die efx8, draaiknoppen voor het volume is namelijk prima en hoe minder diep dat ding is hoe beter.

Is er nog een compact juweeltje dat ik mis? Of gewoon handel aan de kant schuiven en die efx8 ertussen proppen? :D
 
Back
Top