Advies merk analoge mixer (karakter van de merken)

Die 22MTK is wel stoer. Vergeleken met de Ghost zou ik wel de meterbrug erg missen.

Qua multitracken, als je ook outputs naar de mixer-kanalen kan sturen, kun je natuurlijk in het analoge domein je mix draaien, analoog je FX send/returns op dat moment afstellen, en aan het einde de stereomix terug de computer in brengen. Dat was min-of-meer hoe ik het met de Ghost deed. Je moet dan wel comfortabel zijn met je mixes in éen ruk afmaken, dan wel het bijhouden van alle settings op recall sheets. Ik ben er achter gekomen dat dat niet goed paste bij mijn manier van werken, dus ik heb analoog mixen aan de wilgen gehangen.

OK. ja dat is wel een dilemma: het total recall voordeel van digitaal vs. het instant gevoel van analoog.
digitaal is IMHO ook niet alles - de interface van de goedkopere digitale tafels met al die dubbele functies per knop, daar word ik niet vrolijk van.
 
Gisteren tegen deze Hill mixer aan gelopen. Kon type niet vinden, maar als ik goed heb gezocht is dit een Audio Datum. Met een beetje mazzel kan ik deze voor (te) weinig overnemen.

Heeft iemand ervaring hoe deze klinkt?

Hill.jpg
 
Ik heb geen ervaring maar wel van verschillende (voor mij betrouwbare) mensen gehoord dat Hill een goed merk is.
 
Ik heb een tijdje terug een oude A&H 16-4-2 uit de 80's op de kop getikt voor een prikkie maar hij heeft wel wat krakende pots en een brommige ruis.. nu vraag ik me af of het de moeite waard is om hem na te laten kijken... heeft iemand ervaring met deze mixer wanneer hij wel in topstaat verkeerd? het is mn eerste mixer dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar het karakter bevalt me wel...

IMG_1991.png
 
Ik heb een tijdje terug een oude A&H 16-4-2 uit de 80's op de kop getikt voor een prikkie maar hij heeft wel wat krakende pots en een brommige ruis..
Nu vraag ik me af of het de moeite waard is om hem na te laten kijken... Heeft iemand ervaring met deze mixer wanneer hij wel in topstaat verkeert? Het is m'n eerste mixer dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar het karakter bevalt me wel...

IMG_1991.png

Brommende ruis... Misschien de soldeerpunten van de voeding even nakijken en opnieuw vertinnen ;).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Waarom wordt mackie zovaak opgenoemd als advies? Ik vind het echt kutmixers.
 
van alle tafels die ik inmiddels gehad heb en nog steeds heb (de mackie 32-8-2) beviel de tac matchless nog het beste.. zeer uitgebreide routing, ttl patchbay, heldere toonregeling.. verder heb ik nog de dreun en ruis 4000 (erg lekkere flexibele tafel om mee te werken maar ik werd gek van de storingen en uitvallingen)een dreun en ruis dayner, die is overgenomen door een bekend forum lid hier, en ik heb een paar maanden lang alleen maar gevloek en getetter kunnen lezen over die dayner hier met zijn uitlatigen. maar 300 euro daar kun je toch geen buil aan vallen.. en nog een allen en heat 24-8 ofzoiets...
die matchless heb ik ee jaar of wat geleden verkocht voor nog geen 1500 euro omdat ie gewoon veel te groot was .(van studio naar huiskamer)
http://www.soakmag.com/rc/picdisplay.asp?itemkey=209
 

Attachments

  • TAC-Matchless.jpg
    TAC-Matchless.jpg
    157,9 KB · Bekeken: 117
Laatst gewijzigd:
van d & r is de avalon het vlaggeschip geworden.. (een vernieuwde en sterk verbeterde 8000 zeg maar).. met een beetje geluk kom je die ook wel onder de 5000 euro tegen.. (was ooit 70000 gulden) een 8000 zou ik niet meer nemen.. ik heb ooit nog eens een technicus geholpen zo,n bak (weegt hetzelfde als 2 olifanten) te helpen wegbrengen naar de gemeente stort..
http://www.soakmag.com/rc/picdisplay.asp?itemkey=34
maar ook zo,n avalon vraagt wel wat van je woonomgeving...
 

Attachments

  • dravalon.jpg
    dravalon.jpg
    28,5 KB · Bekeken: 116
Laatst gewijzigd:
Ik heb ook weer een mixertje :D

Af en toe vind ik het leuk om met de mpc te sequencen met wat leuke doosjes in sync in plaats van sequencen in ableton dus ben nu m'n live sequence hoekje weer wat meer aan het oppakken en dan mis ik echt een mixertje.

Wel lekker herkenbaar, heb namelijk dezelfde mixer gekocht als mijn allereerste studio mixer 13 jaar terug. Een soundcraft lx7ii 16 channel, mijn eerste mixer was trouwens een lx7 24 channel. Maar 16 is genoeg voor m'n sequence machientjes. Nu alleen weer veel kabels terug kopen, zodat ik de mixer met patchbays tussen de motu en de maschientjes gooien zodat ik alles ook nog de computer in kan trekken als ik in ableton sequence en mix. Patchbays had ik gelukkig nog niet allemaal verkocht destijds, kabels helaas wel. Heb ook nog een hoop compressors en FX doosjes ongebruikt liggen die je tegenwoordig aan de straatstenen niet meer kwijt raakt dus dat komt nu mooi uit

Heb nu zo'n beetje de hele wat grotere budget lijn van soundcraft gehad,

Lx7 24 channel
Spirit studio 32 channel
Ghost 32 channel
En dan nu de kleinste Lx7ii 16 channel

Nu alleen nog plek maken en wachten op kabels.
 
Btw vraagje, tegenwoordig kun je op veilingssites echt wel 'grote' en goede merken van mixers op de kop tikken.
Is dit de moeite of kun je beter even zoeken en testen?

Ik heb een soundcarft 16 channel gehad, zeer tevreden van, zalige mixer!
En kan een crest 32 kanaals (volledig in orde) kopen voor €500, koopje lijkt me dat dan, niet?
 
Laatst gewijzigd:
Ik had een (nieuw gekochte) Mackie CFX-16 en die beviel wel, dus toen ik wat groter wilde, ben ik naar een (tweede hands) Mackie SR24.4 gegaan. Qua geluid vond ik die beter (ik geloofd nooit dat dat kon, maar het was echt zo), maar ik krijg het vermoeden dat hij voor de verkoop volgespoten was met contactspray: bij het testen deed alles het, nu blijken de pots te gaan kraken en bij sommige input moet je af-en-toe aan de kabels wiebelen om contact te maken...

Op naar een A&H ZED-428: gewoon omdat die precies genoeg I/O heeft, goed aangeschreven staat en... als één van de weinige op de plek van mijn huidige mixer past :P
 
Op naar een A&H ZED-428: gewoon omdat die precies genoeg I/O heeft, goed aangeschreven staat en... als één van de weinige op de plek van mijn huidige mixer past :P

Benieuwd wat je daarvan gaat vinden; hou ons op de hoogte als je wil.
Als ik een andere mixer neem wil ik ook graag een ZED420 of 428 (of een waterkansje dat het een soortgelijke Midas wordt).
 
nu blijken de pots te gaan kraken en bij sommige input moet je af-en-toe aan de kabels wiebelen om contact te maken...

Dit probleem steekt ook de kop op bij mijn Fostex 450. Hier zijn het losse solderingen die in hun eilandjes staan te funken..
 
Benieuwd wat je daarvan gaat vinden; hou ons op de hoogte als je wil.
Als ik een andere mixer neem wil ik ook graag een ZED420 of 428 (of een waterkansje dat het een soortgelijke Midas wordt).
Doe ik! Wordt niet eerder dan juni, mogelijk pas rond de Kerst :)

Dit probleem steekt ook de kop op bij mijn Fostex 450. Hier zijn het losse solderingen die in hun eilandjes staan te funken..
Heb 'm al eens open gehad en toen een doorsoldering van de voorkant van de printplaat naar de achterkant gevuld met tin. Deed in ieder geval kanaal 8 het weer... :stupid
Op de PCB's van de connectors zag ik niet direct losse contacten, maar soms is het verschil met het blote oog ook eigenlijk amper waarneembaar. Ik doe het er maar mee...
 
Benieuwd wat je daarvan gaat vinden; hou ons op de hoogte als je wil.
Als ik een andere mixer neem wil ik ook graag een ZED420 of 428 (of een waterkansje dat het een soortgelijke Midas wordt).

Aan welke Midas zit je trouwens te denken?
Ik kan geen functioneel vergelijkbaar model vinden of hij is 1,5x zo duur.

Overigens ben ik erachter dat de Soundcraft LX7 II 24 ook nog aan mijn behoefte voldoet, dus die zou het ook nog kunnen worden i.p.v. de ZED428.
 
Mackie raakt aardig uit de gratie. Er zijn veel klachten over de interne kwaliteit, vanwege bezwijkende op-amps, wiebelende soldeerpunten en verbroken contacten van kabels.
 
Back
Top