Vintage Sennheiser mixer, info?

ez`

.:.
Lid sinds
31 mei 2004
Berichten
572
Locatie
a'dam
Ik zoek info over deze sennheiser mixer, ik hoop dat iemand 'm herkent:

4lu6Dcu.jpg

PIcZZ1x.jpg

N11DZ0O.jpg


Het lijkt me een broadcast mixer, werkt ook op batterijen. De preamps schijnen heel mooi te klinken maar ik heb nog niet met eigen oren gehoord.
 
Dat is een Sennheiser M101 mixer.

Ik heb twee van die preamps in een rack gebouwd.
Leuke preamps maar sturen wel -10dB uit.
Als je +4dB wil moet je de mastersectie van die mixer erachter zetten.
Wat irritant is want je hebt niet 4 master secties.

Hier een linkje naar de service manual:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/29646487/SennM101ServiceManual.pdf
 
Laatst gewijzigd:
Doet me denken aan mijn Girardin, een prachtig mixertje op batterijen, zeer mooi opgebouwd.
 
Dat is een Sennheiser M101 mixer.

Ik heb twee van die preamps in een rack gebouwd.
Leuke preamps maar sturen wel -10dB uit.
Als je +4dB wil moet je de mastersectie van die mixer erachter zetten.
Wat irritant is want je hebt niet 4 master secties.

Hier een linkje naar de service manual:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/29646487/SennM101ServiceManual.pdf

:halleluja

Klinken de preamps een beetje clean? Ik vond de specs in de manual wat tegenvallen ( freqbereik van 40-15khz @ +1,5db?)
 
het is een mixertje , speciaal gebouwd voor gebruik bij een nagra recorder.

werdt veel gebruikt bij film.

klinkt prima de luxe, is alleen wel mono.

:koffie:

Ik heb er eentje op de kop getikt die 4 direct-outs heeft vanuit de preamps (post-fader). Binnenkort ga ik 'm ophalen, zal mijn bevindingen hier delen :koffie:
 
Ik heb er eentje op de kop getikt die 4 direct-outs heeft vanuit de preamps (post-fader). Binnenkort ga ik 'm ophalen, zal mijn bevindingen hier delen :koffie:

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bevindingen rondom de outputs.
Mijn preamps sturen onvoldoende "hot" uit om mijn geluidskaart/ADDA converter (die op +4dB staat ingesteld) aan te kunnen sturen.
 
Ik gebruik nu een audio interface (Steinberg UR28M) waarbij ik het niveau van de TRS-jack inputs kan switchen van -10dbv compatibliteit naar +4dbu of vice versa, dus ik hoop dat het signaal sterk genoeg is bij -10?

Hoe vind je de preamps, klanktechnisch? Wat voor een karakter hebben ze? Met welke andere preamps zijn ze een beetje te vergelijken?
 
De preamps vind ik mooi klinken.
Denk aan solid state siemens/telefunken preamps.
Logisch natuurlijk want dat zijn ook Duitse merken.
Het zijn leuke preamps, maar ik denk dat ik ze inmiddels wel zou kunnen missen.
Een V276 van siemens of een V376 van telefunken vind ik net ff een tikkeltje toffer dan deze Sennheiser M101's
Maar goed, een V276 kost dan ook een paar honder euro, en dan heb je er dus 1.
 
Volgens mij moet je de elco's gaan vervangen want er zitten een paar antieke in.
 
Elco's vervangen ga ik doen, maar hij klinkt in huidige staat eigenlijk prima. Gekleurde mid/midhoog freqs en krachtig trafo-laag. Verrassend mooi ook op klein-diafragma condensator mics, zelfs zo mooi dat ik 'm als preamp wil gaan gebruiken voor de main mics bij een serie kerk-koor opname volgende maand.

Geen problemen met het uitgangsnivo, zowel op -10 als +4 modus kan mijn geluidskaart prima met de outputs omgaan (ook de Direct Outs van uit de preamps).

De sliders en knoppen voelen allemaal nog stevig/zwaar en "als nieuw", de antieke mic-input DIN-sockets zijn vervangen door XLR-sockets, en de 9V batterijfunctie en zelfs de batterijtester werken nog. Erg goed onderhouden dus.

Mocht er interesse naar zijn dan wil ik wel wat foto's en geluidsfragmenten maken.

:okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb daar wel interesse in ja.
Met name jouw opmerking dat je geen "gedoe" hebt op +4db verrast me positief.
Want dat doet mij vermoeden dat er misschien iets niet in orde is met mijn exemplaren.
 
Voor de liefhebber heb ik een Sennheiser M101 in de aanbieding (incl. deksel).
Stuur maar een berichtje (pb), als je interess hebt.
grtzzz
 
hi, wie kan me helpen aan cinch of jackoutput kabels met de geschikte connector? grt zappa
 
Back
Top