Bekabeling en adapters.

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ik heb wat vraagjes over bekabeling en adapters.

Wij hebben veel x0x apparaatjes en die hebben allemaal zo'n fijne adapter nodig. Heeft iemand van jullie een universele oplossing? Een enorme voeding ofzo met 10 verschillende instelbare uitgangen eraan. Dat zou een stuk makkelijker zijn en het scheelt een hoop stekkerdozen (met horizontale stekkers ipv scheve)

Verder schijnt er een verschil te zijn tussen midi kabels. Sommige zouden alle vijf de pinnen door geven, andere weer drie. Wat is waar?
 
Dat over die midi kabels is waar en je moet ook uitkijken met din aansluitingen dat deze 1 op 1 zijn gesoldeerd (dit zijn oude audio kabels) Haal je midi kabels gewoon in de muziek winkel en als je 10 tot 12 gulden voor twee meter moet betalen dan heb je wel een goede kabel.
 
Dus die oude audio kabels kun je NIET gebruiken voor MIDI.
Kun je die wel gebruiken voor DIN-SYNC?
 
MIDI Kabels / Audio DIN

MIDI Kabels / Audio DIN

MIDI gebruikt van de 5 pins DIN plug alleen pins 2, 3 en 4. Zoals Twin-X al opmerkte worden deze pin-to-ping gemonteerd.. dus niet 'twisted' zoals bij een null-modem kabel voor je computer.

Audio DIN kabels zijn ook te gebruiken als MIDI kabel.. mits ze pin-to-pin geconfigureerd zijn (er zijn twee typen.. ).
 
DIN Sync / Sync24

DIN Sync / Sync24

Roland's Sync 24 gebruikt pin 1 en 5 weer wél, terwijl ze pin 4 ongemoeid laten. 1=Run, 5=Continue.

Vandaar dat een standaard 5-5 midikabel de beste keuze blijft.
 
Laatst gewijzigd:
Maar als je in een winkel vraagt of ze 5-5 zijn dan kijken ze je aan alsof je gek bent.

Verder staat het ook NOOIT op de verpakking van de kabels.....

Dat is NAAR..... :{
 
Voor zover ik weet zijn er alleen maar midi en sync kabels, bij mij werken de sync kabels voor alles. Bij de elektroshop waarschijnlijk bij je om de hoek zijn ze ook een stuk goedkoper.

Voor zover ik weet is het enige verschil dat bij sunc kabels ook alle 5 polen werken

(ik kan t ook fout hebben maar tot nu toe werkt t in mijn studio'tje)
 
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

wilde ik even meedelen dat ik vorig jaar ook een 5-5 sync kabel heb moeten kopen bij de handyman.
De aardige stofzuigerverkoper-met-buddy-holly-bril was zeer behulpzaam :)

Mijn 303 synced prima, alleen als het koud is gaat ie uit sync lopen (minder dan 14 graden celcius

-C-
 
Back
Top