midi cc opnemen

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
als jullie zo'n melodie lijntje hebben, en de cutoff willen automaten, nemen jullie de midi op in de sequencer, of doen jullie die cutoff 'on-the-fly' tijdens het audio signaal opnemen? als dat laatste het geval is, ben je dan niet lang bezig het een keer goed te doen? of is het gewoon oefening baart kunst?
 
Manier van werken..

Manier van werken..

Bij apparaten als een 303 lijkt het me duidelijk.. daar moet je het met 't handje doen. En inderdaad, oefening baart kunst.

Verder ligt het er maar aan. In Logic Audio en Cubase is het erg gemakkelijk om controllers te 'tekenen'.. maar je kunt ze ook gewoon opnemen (net als gewone midi-noten).

Wij zouden het voor bijvoorbeeld de ATC en de Micro-Modular kunnen opnemen in de MPC.. maar het tast je flexibiliteit aan. Mocht je met 't handje nog wat willen bijdraaien.. dan krijg je rare 'sprongen' in je cutoff (of andere parameters).. en dat wil je niet (ik niet in ieder geval).

Voor live-toepassingen zou ik nooit midi-controllers vantevoren opnemen (behalve program changes natuurlijk). Wil je een nummer tot in de puntjes afwerken voor een opname.. dan is het zeker aan te raden.
 
Handjes..

Handjes..

Dat van die handjes wilde ik er eigenlijk nog bijzetten.. twee is inderdaad wel wat weinig.
 
Back
Top