polyphony

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
wat betekent dat nou eigenlijk dat een sequencer 64-noten polyphony is? dat zo'n sequencer 64x een note-on kan sturen en daarna niets meer verstuurd totdat er wat note-offs worden verstuurd? en als er nou note-ons worden verstuurd zonder dat er note-offs gestuurd worden.. loopt ie dan dicht?

of zit polyphony zo in elkaar: niet meer dan 64 midi berichten versturen op 1 bepaald moment.
dus als de res 480 is kan ie 480 * 64 noten per beat versturen?

en vreet midi cc ook polyphony op?
 
?

?

Nog nooit van gehoord :confused:

Bij welke sequencer is dat dan?
 
Aangezien de RM1X maar 16 parts aankan, neem ik aan dat ze inderdaad bedoelen dat hij maar 64 noten tegelijk af kan spelen.
 
Ik ken de Rm1X niet..

Ik ken de Rm1X niet..

Het lijkt mij dat de enige limitatie die een sequencer heeft, de resolutie van Midi-op-zich is. Misschien dat die polyfonie limitatie bij de Rm1x toch op de interne geluidsbron slaat ?
 
als ik me niet vergis is de synthengine opde RM1x 32stemmig polyfoon...de sequencer is inderdaad 64stemmig....dat lijkt me dat de sequencer niet meer dan 64 midi noten tegelijk kan genereren......

de resolutie van de RM1x is trouwens ontzettend hoog: 480ppq..

Olaf
 
Ik had er namelijk last van dat allerlei noten wegvielen. Maar dat zou dan wel komen door de interne toongenerator (ik gebruik alleen de interne sounds omdat ik nog steeds wacht op die nieuwe OS..)
Toch wel vreemd. Ik gebruik maar een stuk of 10 sporen (wel 2 waarbij de res en cutoff steeds veranderd), en dan al tegen het maximum aanlopen.
Ik hoop dat als ik externe generatoren gebruik dat ik dan geen last daar van krijg..
 
je moet niet vergeten dat de meeste geluiden van de interne synth uit 2 layers bestaan, elke layer gebruikt 1 note polyfoon, als je dan een paar accoordjes speelt en ook nog eens de midi-delay of andere midi effecten gebruikt zit je al erg snel op het maximaal aantal voices van de synthengine..

Olaf
 
Mijn Mc303 is (slechts) 32 noten polyfoon, en ik merk ook dat er bij het gebruik accoorden met 2-layer-voices snel tones wegvallen.
Het is wel zo dat je er meer last van hebt met gebruik van de interne sequencer. Via Cubase valt het stukken mee, en treden er minder haperingen op.

Of het met de RM1X ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar de MC303 lijkt er in bepaalde opzichten wel op: de resolutie is ook 480ppq..
 
Orgineel geplaatst door Oxy-Yan
Mijn Mc303 is (slechts) 32 noten polyfoon, en ik merk ook dat er bij het gebruik accoorden met 2-layer-voices snel tones wegvallen.

is dat voor de mc303's interne tonen, of voor de externe gear?
 
Ik heb het even in de (overigens zeer gebruiksvriendelijke) handleiding nagekeken:
Roland vermeld gewoon Polyphony (niet intern-extern), overigens bleken het 28voices te zijn en geen 32.... kan gebeuren Weer een plus punt voor de RM1X erbij dus..
 
Back
Top