SYSTEM EXCLUSIVE DATA vraagje

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
okee, weer eens een vraagje.. :)

ik heb een pc, met daarin 2 midi-interfaces.
aan de ene hangt een sequencer, aan de tweede een synth.

ik wil vanuit de synth sysex naar de sequencer kunnen sturen, en vanuit de sequencer weer sysex naar de synth.....

ik gebruik momenteel hld 2.6a om de interfaces aan elkaar te knopen, alles werkt prima, behalve sysex, dat lijkt genegeerd te worden.

zijn er andere drivers of software om de interfaces met elkaar te kunnen laten communiceren? :confused:

(vrije vertaling: ik zoek een driver die sysex data van de ingang van de ene midi-interface naar de uitgang van de andere interface kan sturen.) (gewone midi controller data werkt dus al wel)
 
Zit er ergens in de opties van HLD niet ergens een knoppie om sysex door te laten of zo? (vind jammer dat HLD niet onder win xp werkt)
 
Je moet ff in je sequencer kijken of sysex niet uitgefilterd wordt. Bij cubase is dat standaard. Heeft me ooit een dag gekost om daar achter te komen. Het schuim stond me op de lippen....
 
hmmz ik heb een hardware sequencer

zowel synth als sequencer versturen en ontvangen sysex...

in de pc gaat het ergens mis...

ofwel ik zoek een driver waarmee de drivers met elkaar behalve control messages ook sysex praten...
control msg gaat prima zoals gezegd.. sysex nog steeeds niet
 
Ha,

Moet je anders even zoeken naar een programma genaamd Midiox. Daarmee kun je alle midi signalen napluizen van/naar je kompjoeter.

Groente
 
Kijk de filter settings van Hubi eens na, daarin kun je namelijk alle mogelijke midi data filteren (dus ook sysex).

Volgens de specs moet Hubi in principe namelijk wel sysex doorlaten.

Ik kan het helaas hier niet testen, Hubi draait niet onder W2K
 
midiox geeft wel aan dat er sysex en welke sysex er binnen komt..

ik vermoed dat het probleempje dus in hubi zit.

hubi's filters staan uit, alles wordt doorgelaten.. sysex niet vond ik dus ook nogal vreemd maar tis wel zow........

:confused:
 
Orgineel geplaatst door Nolet
Je moet ff in je sequencer kijken of sysex niet uitgefilterd wordt. Bij cubase is dat standaard. Heeft me ooit een dag gekost om daar achter te komen. Het schuim stond me op de lippen....
Het werkt wel maar het vergt ontzettend veel computerkracht.
 
Back
Top