problemen met Midisport 8x8 remote patchbay

ditmer

Ouwe rot
Lid sinds
27 september 2004
Berichten
1.392
Locatie
Nabij Arnhem
Ik heb een Midisport 8x8 midi-interface en die werkt naar volle tevredenheid. Alle programma's herkennen de interface, dus dat is niet het probleem.
Bij de interface zit een programma'tje waarmee je de 8 in- en 8 uitgangen aan elkaar kunt koppelen. Dat programma werkt niet bij mij. In WIN98 krijg ik een foutmelding This program has performed an illegal operation...... en in XP sluit het programma zonder verdere waarschuwing.
Als ik het programma draai zonder de midi-interface aan te sluiten krijg ik geen foutmelding en het goede scherm, maar kan dan natuurlijk niet met het programma werken omdat de interface niet is aangesloten.

Nu heb ik twee vragen:

Heeft iemand zo'n interface en het programma wel aan de praat gekregen?

Is er misschien een ander programma dat iets dergelijks kan?

Hieronder een afbeelding van het programma (dus zonder de interface te hebben aangesloten)
 
ging iets mis met de afbeelding
 

Attachments

  • screen5.jpg
    screen5.jpg
    105,1 KB · Bekeken: 51
Hier werkt zowel de interface als het bijgeleverde programmaatje naar behoren (onder XP). Misschien helpt het om de (nieuwste) drivers even opnieuw te installeren...
 
ik heb de nieuwste drivers al geinstalleerd (zowel op mijn WIN98 als mijn XP-machine).
zie ook onderstaande afbeelding, heb jij ook die versie?

moet ik misschien nog iets instellen op mijn Midisport?
 

Attachments

  • screen2.jpg
    screen2.jpg
    73,5 KB · Bekeken: 48
Ik ben al weer een stapje verder: het programma werkt nu eindelijk als de interface aangesloten is (na een aantal keren installeren, verwijderen, installeren, verwijderen ......)
Ook ben ik er achter dat er 8 verschillende patches kunnen worden gemaakt en dat die dan naar de interface kunnen worden gestuurd. Op de interface moet je dan de betreffende patch kiezen (1-8). Dit moet ik nog wel doen als de interface niet meer aan de pc hangt (dus niet meer in USB-mode). Wel wat omslachtig. Ik dacht dat als ik in dit programma'tje de verbindingen aanklikte en dat dan vervolgens real-time de interface dit snapte. Hij moet dus dan eerst nog even van USB-mode naar Patch-mode worden gezet.

Ik heb ook nog een Opcode 8port/SE met een vergelijkbaar programma en daar kan ik gewoon in het programma de verbindingen aanklikken en dan werkt het meteen. Kan dit bij die Midisport 8x8 niet?

Blijft nog de vraag of er een programma'tje is om alle midi in en uit te beheren. Ik wil namelijk ook verbindingen van de ene interface met de andere interface patchen (bijvoorbeeld midisport 8-in met midisport 2-out en opcode 1-out en opcode 3-out).
 
In MIDI-OX heb je de mogelijkheid om in en outputs van alle aanwezige midi-apparaten op je computer te routen, te syncen met interne of externe clock / SMPTE en filteren van midi-data en sysex.
 
Het werkt nu perfect!

Zowel de midi-interface plus programma werken en met MIDI-OX kan ik mijn midi in- en uitgangen beheren.

LoFiye en Flying Panther bedankt voor de hulp. :okdan:

Deze tread kan :slotje:
 
Back
Top