E-MU 1212m en 1820m: inputs en outputs

C

crazyboris

Guest
't Zijn mss n00bvragen maar ik lees hier op het net verschillende dingen die mij nogal verwarren.

De 1212m heeft 2 "physical" inputs en 2 "physical" outputs maar in totaal 12 inputs en 12 outputs. De 1820m heeft in totaal 18 inputs en 20 outputs.
Bedoelt men dat men dit hoge aantal kan bereiken door er bvb zo een ADAT interface aan te hangen?

Ik lees ook dat de 2 1/4" inputs van de 1212m mono zijn. Zijn de outputs dat dan ook?
Op de site van SOS zie ik dat de 1/4" outputs van de 1820m stereo zijn. Zijn de inputs dan ook stereo of mono zoals bij de 1212m.

Alvast bedankt.
 
Re: E-MU 1212m en 1820m: inputs en outputs

De 1212m heeft 2 "physical" inputs en 2 "physical" outputs

Mijn 1212m heeft 4 echte ins en 4 echte uits. Twee analoog en twee s/pdif van beide.

maar in totaal 12 inputs en 12 outputs.

2 analoog, 2 s/pdif en 8 adat = 12, ja.

Ik lees ook dat de 2 1/4" inputs van de 1212m mono zijn. Zijn de outputs dat dan ook?

Yep. mono gebalanceerd.

Op de site van SOS zie ik dat de 1/4" outputs van de 1820m stereo zijn.

Da's een foutje denk ik (of bedoelen ze een koptelefoon-aansluiting?)
Stereojacks komen vrijwel niet voor in de (semi-)pro audio.
En gebalanceerd bestaan ze zelfs niet eens.
 
Re: E-MU 1212m en 1820m: inputs en outputs

Origineel geplaatst door crazyboris


De 1820m heeft in totaal 18 inputs en 20 outputs.
Bedoelt men dat men dit hoge aantal kan bereiken door er bvb zo een ADAT interface aan te hangen?

Op de site van SOS zie ik dat de 1/4" outputs van de 1820m stereo zijn. Zijn de inputs dan ook stereo of mono zoals bij de 1212m.

De 1820m heeft idd ook 1 stereo 1/4" output,namelijk de koptelefoon output...maar die is ook in te zetten als extra setje outputs (mono ongebalanceerd),via een meegeleverd adapterkabeltje...de rest van de analoge ins en outs zijn gewoon gebalanceerde mono kanalen...

Dat hoge aantal inputs en outputs komt idd ook door de adat in en out (dus 8 in en 8 out)...en de s/pdif ins en outs...
 
Back
Top