64-step sequencer?

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Ik heb al heel wat hardware sequencers gezien, maar ze zijn allemaal zover ik weet 16steps. De meeste melodieën die ik maak zijn 64steps ( = 4 maten ). bij een 16step sequencer zou ik dus steeds pattern1, 2, 3 en dan 4 en zo moeten kiezen voor de melodie. Dat werkt niet echt lekker live.. bestaat er een optie voor elke sequencer de patterns 1 t/m4 te laten kiezen automatisch zodat je steeds de hele melodie hoort?
Of bestaan er 64-step sequencers?
 
De jomox xbase ken dat. (het sequence gedeelte dan)
En mijn QY700 dus dan zal t ook wel bij andere sequencers kunnen.
 
Niet zo moeilijk..

Niet zo moeilijk..

MC-303, 307, 505.. die kunnen dat ook allemaal. En dan heb je natuurlijk nog alle andere vormen van niet-looplicht sequencers.. die daar zowiezo geen problemen mee hebben (ASQ, MPC etc.)
 
Orgineel geplaatst door Kenny
De RS-7000 en het flink goedkopere broertje de RM1x kan het ook...

Dus deze kunnen in de niet-song-mode 4 patterns steeds laten loopen?

Hoe doen jullie dat trouwens bij live optreden met grooveboxes... hebben jullie alvast een song gemaakt en tweaken dan hier en daar wat knopjes tijdens het afspelen? of hebben jullie een stuk of 10 patterns gemaakt en maken zeg maar zelf je muziek 'on the fly'?
 
Dat laatste..

Dat laatste..

Gewoon een bult sequences maken.. en die Live aan elkaar knutselen. Is niet de makkelijkste methode.. maar wel perfect om écht live muziek te maken.
 
Song modes zijn verboden!

p.s. Deze post is geplaatst door JohnnyBusca... Damn Cookies...
 
Last edited by a moderator:
"Dus deze kunnen in de niet-song-mode 4 patterns steeds laten loopen?"

Dat kunnen ze toch allemaal? Ik kan me zelfs van de primitieve MC-303 herinneren dat je kon zeggen hoe lang 'n pattern moest zijn: 1, 2, 4, of nog meer bars. Een bar heeft dan maar 16 stappen, en je ziet natuurlijk maar 1 bar tegelijk met het looplicht. Maar je pattern kan makkelijk 4 bars lang zijn.
 
Mijn ontwetendheid komt voort uit het feit dat ik nog nooit een hardware sequencer in het echt gezien heb, laat staan ermee gespeeld heb. Ik ken alleen de software Rebirth waarop de 303, 808 en 909 zit, en zover ik weet kan je daarmee niet 4 van die patterns steeds laten loopen.
Maar dat is dan mooi dat zo'n sequencer dat kan.

Zijn er hier trouwens mensen die helemaal niet met cubase werken, die alleen maar hardware sequencen?
 
Ik ben van software sequencen afgestapt sinds de aanschaf van mijn hardware sequencer (rm1x). hardware vind ik minder inspiratieloos dan een 19" beeldkanon. maar das misschien persoonlijk :)
 
Ik heb net de RM1X in ontvangst genomen die ik van 'n vriend leen ivm mijn optreden as. zaterdag. Daar ga ik dus de hele week mee klooien. Als ie bevalt koop ik er misschien zelf een.
Ik wil nl. best geloven dat hardware sequencen op 'n bepaalde manier leuker is dan software. Lekker direct, met knoppen en lichtjes. Harware synths zijn ook leuker om mee te spelen dan softsynths.
 
Orgineel geplaatst door lo-fi
Harware synths zijn ook leuker om mee te spelen dan softsynths.

Dat geloof ik best, maar zo'n softsynth met een drehbank werkt net zo lekker :)
 
Orgineel geplaatst door TraiZor


Dat geloof ik best, maar zo'n softsynth met een drehbank werkt net zo lekker :)

als je computer 'dedicated' genoeg is, dan denk ik dat je wellicht met softsynths vrij tot zeer ver kan komen! :) happens to be dat mijn peecee niet dedicated genoeg is...
 
Ik ben ook aan het proberen mijn setup computer vrij te maken. Ik begin er steeds meer een hekel aan te krijgen om met de muis door de opties te ploeteren en de laatste tijd zet ik eigenlijk alleen nog maar een berg loopjes (met rebirth gemaakt) op mijn mixer en ga ik een beetje knopjesdraaien. Het is echt ongelofelijk hoe je een geluid kunt verneuken met 2 half parametrische equalizers per kanaal.

Verder vind ik die zgn 'live-sets' waar je alleen maar een gast druk ziet klikken in cubase echt enorm lullig.
 
Back
Top