midi setup nou weet ik het even niet meer...

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
heb verschillende combinaties geprobeerd maar hoe kan ik mijn midi setup het beste opbouwen? :confused:

ik heb:

een pc met midi IN & midi OUT
een rm1x met midi IN & midi OUT
één synth met midi IN & midi OUT & midi THRU
nog een tweede synth met ook midi IN & midi OUT & midi THRU

hoe kan ik alles het beste aansluiten? zowel met de rm1x als met pc neem ik midi info op... op peecee staat een editor voor synth 1 en een minder gebruikte editor voor synth 2....

graag suggesties!!! vriendelijk bedankt
 
ow even vergeten... beide editors gebruiken midi in en out van de bijbehorende synth.
ik beschik over hubi's loopback device software
 
Je kan het beste een midi patchbay aanschaffen, neem een Unitor of een amt 8, die zijn het strakst op het moment met miditiming, en dan heb je voor elk apparaat 16 kanalen beschikbaar zonder gedoe.
 
midi patchbay

midi patchbay

ik heb al even zitten kijken... maar die bays zijn toch weer niet heel erg goedkoop dacht ik?
 
Emagic AMT4 lijkt me wel handig voor je.

Maar met thru lussen en midi splitters kom je ook een eind. Blijft meestal goed opletten waar je mee bezig bent.
 
Ja, een MIDI patchbay lijkt me ook het beste. Dat komt omdat je zonder zo'n ding 3 synths via thru's doorlust, en ik heb een vuistregel weten te onthouden dat het niet verstandig is om 3 of meer synths in 1 MIDI lus te zetten (i.v.m. latency per synth)..

Maar zo'n patchbay is inderdaad niet goedkoop nee. Ik heb twee geluisdkaarten in mijn PC, en dus ook 2x in en 2x out. Dit is wel handig, en voor mijn setup net aan genoeg. D.w.z. dat ik ook naar een patchbay wil (Roland/Emagic) Ik krijg vandaag een telefoontje van Rockpalace over de levertijd van de Roland UM880. Dit is een interessant ding, want hij kan volgens de specs heel snel/veel en is nog is de helft van de prijs van Emagic!
Maar ik denk dat BamBam je dar meer over kan vertellen!!

Arv
 
Hoeft niet duur te zijn..

Hoeft niet duur te zijn..

Als je slim omspringt met een paar splitters kun je al een hoop bereiken. Natuurlijk is een AMT of iets dergelijks een fantastische oplossing (ook met het oog op eventuele uitbreiding).. maar het kan ook veel goedkoper.

Boost heeft zijn hele studio verknüpft met een MT4 en een bergje splitters.
 
situatie simpeler gemaakt

situatie simpeler gemaakt

een patchbay zit er zeker nog aan te komen... maar voorlopig even op zoek naar een gecompliceerder maar goedkoper alternatief :-)

heb 1 van mijn synths aangesloten via to host kabel...

dus over :

sequencer in | out
sytnh in | out | thru
pc in | out


ik kom op het volgende:
seq out > pc in (pc fungeert tevens als thru)
pc out > synth in
pc out > seq in (via synth thru)

nu wil ik mijn synth out naar seq in hebben... (seq ook als thru naar pc)
in hoeverre is dit in elkaar te knopen? en is dit een verstandige opstelling?
 
um-880 vs. midiman 8x8

um-880 vs. midiman 8x8

Weet iemand een duidelijk verschil tussen de um-880 en de midiman usbsport 8x8, behalve het uiterlijk en de prijs natuurlijk?
 
Dat klopt, maar heb je dat nu echt nodig?

Als je harddisk recorders ed. wilt syncen is het natuurlijk een must, maar voor het midi gebruik, denk ik van niet.

Eb je betaald er dan wel voor.

En een losse SMPTE bakje en de Roland kost minder dan een Unitor8.
 
oplossing gevonden (voorlopig als ik verder niet ga uitbreiden)

dat is : mijn geweldige awe64 weer in mijn pc erbij, dus extra midi in | uit

nu is de situatie:

synth 1 to host naar pc dus in | uit
sequencer uit | in > pc in | uit
synth 2 uit | in > pc in | uit op awe

hang alles aan elkaar met hubi en voorlopig klaar denk ik zow
peecee met 3x in en 3x uit dus

iemand misschien kritiek??? :confused:
 
Weet iemand al waneer die um-880 komt? Ben al naar de winkel geweest, maar die wisten weer eens van niks.
 
Over die UM 880 gesproken..

Over die UM 880 gesproken..

Ik zag ergens een advertentie opduiken voor die UM-880. Echter niet van Roland.. maar van een merk dat "Edirol" heet. Qua frontje en specs exact hetzelfde wat ik van Roland gezien heb.. ik zal eens kijken of ik een foto heb.

um880.jpg


Prijs voor deze bak: 365 Eurootjes (oftwel 804 gulden en 35 centen)
 
Hmm.. Ik heb van het weekend de Midiman 4x4 USB gekocht (450 piek ofzo) en ben er zeer over te spreken! Niet alleen was de installatie ongelooflijk eenvoudig, ook de timing (over de 4 outs) is perfect!!

Ik was aan het twijfelen tussen deze en een AMT, en om budgetaire redenen voor de Midiman gekozen. Op die manier had ik nog centjes om een Roland SPD6 aan te schaffen.. (lekker rossen op die pads) :)
 
Back
Top