opname kabel kwalitiet

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 november 2004
Berichten
1.158
Ik heb een behringer-mixer en een m-audio firewire interface dio 24/96...

nu wil ik wanneer ik laptop en gewoon muziek luister of zo het horen over mijn boxen via de firewire....
das allemaal via tulp, das ook voldoende...

Maar moet ik wanneer ik eventueel iets met zang of rap doe geen beter kwaliteit kabel hebben die van mijn interface naar mijn mixer gaat ?

of maakt dit niet uit? ik doel dan van naar tulp naar jack, of naar tulp; maakt dit voor kwaliteit opname niet veel uit?

Ik ga dan van mijn mixer out naar mijn in op de m-audio interface kaart voor opname?
 
... belgenhumor :o:

volkome mee eens
symetrisch geeft minder ruis dan asymetrisch
vergulde aansluitingen oxideren minder en ook hier minder ruis
 
met vergulde bedoelen jullie dus; jacks ?

ik kan dus het beste tulp ( das de enigste mogelijkheid) op min interface naar jacks op mijn mixertje ?
 
Origineel geplaatst door jaccis
met vergulde bedoelen jullie dus; jacks ?

ik kan dus het beste tulp ( das de enigste mogelijkheid) op min interface naar jacks op mijn mixertje ?

verguld = goud Goud roest minder snel dan andere metalen. Betere kwaliteit dus.
 
Origineel geplaatst door jaccis
ik kan dus het beste tulp ( das de enigste mogelijkheid) op min interface naar jacks op mijn mixertje ?

Ik ken je Behringer mixert niet, maar meestal heeft zo'n ding een 'main out' (in de vorm van jack pluggen inderdaad), sluit deze met een goede kabel aan, naar de tulp inputs van je DIO.

Persoonlijk liep ik even naar een elektro onderdelen winkel en haalde een redelijk uitziende kabel, met goude pluggen:
Dat staat zeer mooi en ze zijn lekker stevig :)
 
btw als je slim bent
verander je de topicnaam naar
opnamekabel kwaliteit
anders lijkt het alsof je iets op kabel (radio) kwaliteit wil opnemen
 
Als je de connecties met tulp stekkers moet maken, zou ik kiezen om de kabels zelf te (laten) maken. Dit soort kabels laat ik altijd maken bij een elektronicazaak. Daar laat ik de beste tulp stekkers nemen (3 á 4€/st), niet verguld trouwens, totaal onnodig. Je werkt toch ook niet met vergulde jacks? En (dikke) kabel (ook 3€/m). En daarvan laat ik mijn kabels maken. Dan heb je gewoon dezelfde kwaliteit als bij kabels met jacks. Ze moeten alleen niet te lang worden i.v.m. verlies. Bij grotere afstanden zou je idd met XLR moeten werken, maar dat kun jij dus niet aansluiten.
 
Als ik een Behringer mixertje zou hebben zou ik me om de kabels niet zo druk maken . . . .

Die vergulde contacten is helemaal niet zo super als sommige mensen beweren. Blijven wel schoner en langer goed contact houden, maar betekend wel weer extra overgang van ene metaal soort naar de andere, en dus overgangsspanningnen. 't Is minimaal, maar wel aanwezig . . .
 
Back
Top