Behringer BCR2000

Wilbert

Ingeburgerd
Lid sinds
26 april 2005
Berichten
44
Locatie
Eindhoven
Hoi, ik ben Wilbert. 22 jaar en student Technische Natuurkunde in Eindhoven. Ik ben toetsenist en bassist, en heb recentelijk een shuttle pc'tje aangeschaft, een Edirol UA-25 en een Behringer BCR2000. Daar probeer ik nu herrie mee te maken met ableton, reason, rebirth en recycle. Het wil alleen nog niet zo lukken. De drivers van de BCR2000 worden niet herkend in XP, en de standaard drivers voor dat apparaat ondersteunen niet dat meerdere programma's van hetzelfde device gebruik maken. Daarom heb ik de BCR2000 nu niet via usb, maar via de midi-poorten van m'n UA-25 aan mn computer hangen. Dat lijkt wat beter te werken. M'n midi-keyboard hangt nu via een oude UM-2 (nog van Roland) aan het systeem. Maar ik krijg nog steeds niet uitgevogeld hoe ik in Ableton kan aanzetten wat in de handleiding van de BCR2000 "parameter feedback' genoemd wordt. Ik wil dat alle veranderingen van faders en alle midi-signalen naar mn BCR-2000 gestuurd worden, zodat ik de " learn" -functie van de BCR kan gebruiken, en zodat ik op de BCR kan zien wat de programma's doen. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
ik werk zelf niet met ableton, maar heb wel een bcf en bcr, zover ik weet doen de drivers het perfect.. is je windows wel helemaal ok? ik heb totaal geen problemen gehad met de bcr...
dus dat moet je echt IN je pc uitzoeken ;)

over de feedback, in cubase is het een kwestie van bij de "generic remote", helemaal aan de linker kant de transmit en recieve knopjes aanzetten..
Ik zeg al ik heb geen ervaring met ableton, maar ik neem aan dat het daar ongeveer hetzelfde gaat.

Good Luck!

ps. type bij google eens "bcr presets" in, als je daar nog niet bent geweest, zul je daar heel wat handige presets vinden.
 
met windows is niks mis. Dat is net opnieuw geinstalleerd. Welke versie drivers heb jij voor de bcr? En heb je XP?
 
Het BCR-driver deel van mn vraag hier kan inderdaad beter in een ander forum komen. Daarom heb ik al op bovenstaande thread gereageerd. Maar ik snap ook niet hoe ik Ableton op MIDI laat reageren. Daar heb ik voor de duidelijkheid maar even een nieuwe thread voor gemaakt.
 
Als je in Live zaken aan een midicontroler mapt, dan worden volgens bij automatisch de parameters uitgestuurd naar je midi-controller. Moet je dus wel eerst even de juiste controllers 'binden' aan de zaken die je wilt besturen in Live. Dat gaat heel makkelijk en staat uitgebreid beschreven in de manual van Ableton.
 
gewoon zorgen dat je de laatste driver hebt geinstalleerd met udate utility... allemaal te voinden op de behringer website ood luck.
 
Back
Top