mixer en geluidskaart in 1??

michielhemmer

Stamgast
Lid sinds
7 Maart 2003
Berichten
463
Locatie
Hillegom
heb een vraag:

yamaha heeft een mixer en geluidskaart in 1...(hardware)...maar zijn er meer van dit soort aparaten op de markt??

en waar moet ik zoeken op internet???? wat zou ik in moeten toetsen bij google??

ik kan er niets over vinden.......:confused:
 
Re: mixer en geluidskaart in 1??

Origineel geplaatst door michielhemmer
heb een vraag:

yamaha heeft een mixer en geluidskaart in 1...(hardware)...maar zijn er meer van dit soort aparaten op de markt??

en waar moet ik zoeken op internet???? wat zou ik in moeten toetsen bij google??

ik kan er niets over vinden.......:confused:

Yamaha: 01X (mixer + geluidskaart die via fireware werkt)
 
Hey MrM,

ik heb de TASCAM US-428 en ik vind het een fijn apparaat.
Alleen de drivers zijn wat buggy. Wat voor problemen had jij ermee?
 
Re: FW

Re: FW

Origineel geplaatst door Grooveron
Tascam heeft heel betaalbare de FW 1884

http://www.soundonsound.com/sos/nov03/articles/tascamfw1884.htm

Echt een prachtige machine die je nu kan krijgen voor 1250 Euro
En de kleinere FW 1082

http://www.fullcompass.com/Products/pages/SKU--74227/

die er al voor 799 is.

Beide zijn IMHO beter dan de Digi 002 en veel goedkoper.
Werken met nagenoeg alles software en klinken fantastisch.

Hebben midi aan boort en zijn dan ook nog eens controllers.

Die FW 1082 spreekt me erg aan... niet te groot, 8 inputs etc + 2 kanalen SPDIF, niet al te veel toeters en bellen - prima voor wat ik zoek.
Maarrr... gaat men er tegenwoordig van uit dat niemand meer hardware effecten heeft?
Ik zie tenminste nergens FX sends! Hoe word je geacht dat op te lossen?
 
Ja, *insert* ja. Maar naar een delay of galm wil ik senden, niet inserten.
Jeweetwel, net zoals op 'grote mensen mengtafels' ! ;)
 
Het idee achter deze toestellen is natuulk dat je je FX volledig regeld binnen het digitale domein, oftewel in je DAW.
En dan kan je in SX3 ook nog heel goed je hardware FX in je DAW integreren. (waar ik nog geen ervaring mee heb)...

Maar idd jammer, ik blijf nog wel ff analoog... :)
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ja, *insert* ja. Maar naar een delay of galm wil ik senden, niet inserten.
Jeweetwel, net zoals op 'grote mensen mengtafels' ! ;)

OK, dat is waar, een 'send' heb ik er niet gezien.
Zelf heb ik ook een alles in 1 ding; een SI-24.
Deze heeft als het goed is wel sends, maar ik heb nog niet precies door hoe dat moet.
Ik ben wel in staat om de output (per track) te sturen naar 1 van de 3 stereo outputs, maar het is effe experimenteren om te zien welk signaal nu wordt opgenomen; het pre of post send signaal.
In sommige gevallen, zoals het aanbieden van een mix aan een zanger wil ik de reverb aan de zanger laten horen, maar niet opnemen. Ik denk wel dat het kan, maar dat gedeelte van de manual heb ik nog niet gelezen; ben er wel bijna aan toe :)
 
Origineel geplaatst door Flesje
Het idee achter deze toestellen is natuulk dat je je FX volledig regeld binnen het digitale domein, oftewel in je DAW.
En dan kan je in SX3 ook nog heel goed je hardware FX in je DAW integreren. (waar ik nog geen ervaring mee heb)...

Dat zou dus kunnen, als je voldoende audio *outputs* had, dan kon je intern in je DAW audio routen richting 'n output en dan weer retour via 'n input. Echterrrr... de 1082 heeft TWEE outputs (stereo links en rechts) en die heb je dus gewoon nodig voor je monitoring. Misschien zou je de SPDIF out nog kunnen misbruiken, maar het blijft behelpen.
Jammer hoor!
 
Origineel geplaatst door Hanz
Dat zou dus kunnen, als je voldoende audio *outputs* had, dan kon je intern in je DAW audio routen richting 'n output en dan weer retour via 'n input. Echterrrr... de 1082 heeft TWEE outputs (stereo links en rechts) en die heb je dus gewoon nodig voor je monitoring. Misschien zou je de SPDIF out nog kunnen misbruiken, maar het blijft behelpen.
Jammer hoor!

Ja je hebt helemaal gelijk dat je audio ins en outs hiervoor nodig hebt. Maar ik dacht dat die 1082 4 outs had maar daar zijn er dus 2 digi van, helaas.

Citaat vd Tascam site:

Audio interface with 10 inputs and 4 outputs

Beetje verwarrend vind ik dat..
Maar de oplossing is simpel, gewoon de 1884 nemen. Die heeft 8x out. 8) :D
 
Back
Top