Is een dergelijke setup mogelijk en stabiel?

ironfreq

You're the man now, dog!
Lid sinds
9 februari 2003
Berichten
365
Locatie
Utrecht
Hellow,

Tot nu toe gebruikte ik altijd Cubase VST 5 als hart van mijn 'studio' (beetje te groot woord :D ). Toch merk ik dat ik met hardware sequencers veel leukere resultaten krijg.

Om een lang verhaal kort te maken, eigenlijk zou ik Cubase niet meer als hoofdsequencer willen gebruiken om al mijn synths aan te sturen, maar eigenlijk alleen om de synths en softwaresynths aan te sturen die niet op mijn overige hardware sequencers 'passen'.

Mijn ideale configuratie zou bestaan uit:

- De MachineDrum als Master (zijn Clock signaal zou erg goed moeten zijn). Hier zou ik het liefst 1 of 2 synths mee aansturen (bv de M3X en de Nova)

- De MAM SQ16 stepsequencer als Slave. Deze zou 1 of 2 synths aan kunnen sturen (bv de DarkStar en evt de MFB Cult als ik die binnen heb)

- Cubase dan ook als Slave, die stuurt de rest van de song dan aan (evt audio, VSTi en evt overige externe synths (DarkStar, JV1010)).

Als ik dan op Start op de MachineDrum druk, zou dus alles moeten gaan spelen.

Aan de ene kant zijn 3 sequencers misschien een beetje overkill :koffie: , maar het lijkt me een erg fijne manier van werken. Mijn testen destijds om Cubase VST fatsoenlijk te synchroniseren aan de MAM SQ16 zijn op niets uitgelopen, vandaar dat ik behoorlijk huiverig voor bovenstaande setup ben. Ik ga binnenkort mijn oude computer vervangen door een nieuwe en wellicht dat ik dan ook overstap naar een andere sequencer. Maar of de softwaresequencer dan wel betrouwbaar te synchroniseren is betwijfel ik... graag hoor ik jullie ervaringen.

Ik heb even snel een schema geschetst en als attachment toegevoegd (waar is Visio als je het nodig hebt :frons: ) . Ik zou het geen ramp vinden om de computer evt toch als Master te laten functioneren.

Dan nog een laatste vraag: Klopt het dat het blokje dat ik in de tekening grijs heb gekleurd een Midi Thru box is?

Als iemand commentaar, tips of suggesties heeft hoor ik het graag.
 
Het schema

Het schema

Oeps, schema vergeten toe te voegen...

Ik zie net dat ik een klein foutje heb getekend bij de aansluiting van de JV1010. Dat hadden natuurlijk twee aparte lijnen moeten zijn vanaf de computer naar de JV (1 voor Midi out en 1 voor Midi in).
 

Attachments

  • ironfreq midi schema.gif
    ironfreq midi schema.gif
    3,5 KB · Bekeken: 98
Back
Top