an1x reageert niet op cubase ?!

DJ DyM

I LOVE MUSIC!
Lid sinds
8 december 2003
Berichten
389
Locatie
Purmerend
Dag synthforummers,

Ik heb een probleem!!
Ik heb een YAMAHA an1x en behringer MXB1002 geleend van iemand en heb alles aangesloten.
Ik heb MIDI out van mijn geluidskaart met een midi kabel naar midi in van de an1x gedaan.
Alles doet het maar als ik nu de yamaha an1x via cubase midi wil aansturen krijg ik geen gehoor??
Even wat info:

- Master keyboard : Evolution MK425c
- Mixer: Behringer MXB1002
- geluidskaart: EMU-1212m
- Monitors: Alesis m1 mk2
- Software: Cubase SX2

De gene van wie ik het geleend heb weet het ook niet...
Kan iemand mij helpen?????

Greetz,


Stef
 
:z :Z :z :Z :z :Z :Z
 
waar moet ik dat doen :P
ja ik ben echt amateur op het gebied van midi hoor!!!!
of heeft dit gewoon met cubase te maken :smeris:
 
MIDI Thru active staat aan
 
Misschien ook wel handig om te zeggen ik vind de an1x ook nergens in cubase niet in een midi kanaal nergens moet hem ergens toevoegen ofzo....zo ja.... hoe doe ik dat??
 
Je moet het juiste midikanaal in Cubase selecteren of het goede kanaal op de AN1x instellen. Rx channel heet dat geloof ik op de AN1x, met die draaiknop de onderste rij selecteren en dan de RX channel aanpassen (uit mn hoofd).
 
Origineel geplaatst door Drs. P.
Je moet het juiste midikanaal in Cubase selecteren of het goede kanaal op de AN1x instellen. Rx channel heet dat geloof ik op de AN1x, met die draaiknop de onderste rij selecteren en dan de RX channel aanpassen (uit mn hoofd).
Als ik bijv. bij de an1x ch 11 kies en bij cubase midi 11 dan ziet cubase hem niet?
moet cubase hem vanzelf vinden of?
 
Bij midi kanaal 11 staat in all midi inputs en bij out not connected heeft het daar mee te maken??
 
:confused: meen je dit nou als echte cubase gebruiker?
 
Origineel geplaatst door quifster
:confused: meen je dit nou als echte cubase gebruiker?
hahahahaha ik werk normaal met VST's maar nu heb ik van catscan een synth te leen dus wil ik die ook wel gebruiken :D
 
maar kan jij me niet als echte cubase gerbuiker uitleggen wat ik moet doen ;)
 
Origineel geplaatst door DJ DyM
maar kan jij me niet als echte cubase gerbuiker uitleggen wat ik moet doen ;)


ja, dat zou ik doodsimpel kunnen, maar lees eerst de getting started manual maar door. want dit ligt er voor mij te dik bovenop. (en ik vermoed voor de meesten aangezien niemand je het simpele antwoord heeft willen geven)
 
Laat ik die nou net niet hebben en ik ga de reden niet vertelle want dan worden de moderators boos:duivels:
 
Origineel geplaatst door DJ DyM
Laat ik die nou net niet hebben en ik ga de reden niet vertelle want dan worden de moderators boos:duivels:

goh verassend 8o)

dan wordt het denk ik ook niet fijn spelen met de an1x :smeris:
 
Ohohooooo boefje!

Je moet de out instellen op de midi poort waaraan je je an1x hebt gehangen ( waar nu not connected staat ). Normaal gesproken zou je hier dus naar een vst routen.
 
Origineel geplaatst door quifster
goh verassend 8o)

dan wordt het denk ik ook niet fijn spelen met de an1x :smeris:
Dan word t deze nacht heeeel laat denk ik :P
Klooien met de an1x en wachten tot iemand mij het verlossende antwoord kan geven :Z
 
Origineel geplaatst door Special K
Ohohooooo boefje!

Je moet de out instellen op de midi poort waaraan je je an1x hebt gehangen ( waar nu not connected staat ). Normaal gesproken zou je hier dus naar een vst routen.
Gaat niet ik kan geen midi kanaal daar sellecteren of de an1x alleen maar de vst's die ik toevoeg onder VST instruments
 
Daar kun je ook geen midi kanaal selecteren, maar een midi output. Als je die daar niet ziet staan, dan moet je waarschijnlijk je midi interface installeren of beter configureren.
 
VERSSSSSS ik had bij out niet de midi out van mijn geluidskaart gekozen nu dus wel :D:D:D hij doet t :biertje: :biertje: :D
 
Back
Top