midi keyboard en me pc

Mosely

Nieuwkomer
Lid sinds
14 oktober 2003
Berichten
8
Locatie
Nederland
Heej, ik ik zaterdag een midi keyboard gekockt, de edirol pcr-50 van roland. nu wilde ik deze installeren maar ik krijg m niet echt aan de praat. heb hem nu aangesloten via USB maar t is de bedoeling dit met de midikabel te doen.

dan heb ik een andere geluidskaart nodig. maar weet iemand welke een goede daarvoor is. ben van plan om nog meer midi hardware aan te schaffen dus met minimaal 2 poorten. en krijg ik nog te maken met vertraging enzo, want dat mag tuurlijk niet.

en weet iemand hoe ik dan t keyboard in combinatie met fruityloops kan gebruiken?

kortom: hoe gaat ik dit allen werkend krijgen. alle feedback is welkom.

tnx
 
Re: midi keyboard en me pc

Origineel geplaatst door Mosely
Heej, ik ik zaterdag een midi keyboard gekockt, de edirol pcr-50 van roland. nu wilde ik deze installeren maar ik krijg m niet echt aan de praat. heb hem nu aangesloten via USB maar t is de bedoeling dit met de midikabel te doen.

dan heb ik een andere geluidskaart nodig. maar weet iemand welke een goede daarvoor is. ben van plan om nog meer midi hardware aan te schaffen dus met minimaal 2 poorten. en krijg ik nog te maken met vertraging enzo, want dat mag tuurlijk niet.

en weet iemand hoe ik dan t keyboard in combinatie met fruityloops kan gebruiken?

kortom: hoe gaat ik dit allen werkend krijgen. alle feedback is welkom.

tnx

Voor de 'standaard' installatie kun je gebruik maken van de manuals die bij je MIDI keyboard en FLStudio zitten. Wat heb je zoal geprobeert en waar loop je precies vast? Wat voor geluidskaart heb je nu? Via USB zou het gewoon netjes moeten werken, maar als je je keyboard perse via MIDI aan wilt sluiten, dan moet je misschien wel een andere kabel kopen.

De aanschaf van een andere geluidskaart hangt van je wensen en budget af. Als ik op dit moment een nieuwe kaart zou willen kopen voor een redelijke prijs, dan zou ik eens gaan kijken naar de nieuwe kaarten van E-MU.

Als je niet al teveel MIDI apparaten bezit kun je gebruik maken van de MIDI interface(s) op je geluidskaart. Meestal zijn dit er 1 of 2. Met een beetje doorlussen kun je dan toch nog wel aardig wat gear aansluiten. Wil je meer, dan kun je altijd nog een midisport 4x4 of iets dergelijks aanschaffen. Deze is mij altijd goed bevallen.

En fruityloops heet tegenwoordig FLStudio :D
 
thanks, ik zal eerst me volledige installatie nog een keer checken mocht er iets mis zijn gegaan.

ik ga nu snel aan de slag

tnx
 
Back
Top