juno 106 in je midi setup

fjoesz

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
21 januari 2005
Berichten
8.556
hallo allemaal,

ik zit met een probleempje. Aangezien ik echt klaar ben met werken op de computer en eigenlijk alles hardwarematig wil aansturen wil ik m'n rm1x midi laten uitsturen naar mijn ax73-juno106,crumar,lexicon en 606. aangezien ik alleen een usb midihubje heb wil ik dus alles via midi thru doorlussen. het klotige is alleen dat de juno alle midikanalen opvangt. met de rm1x kan ik dus niets doen. is hier een simpele manier voor om het op te lossen? een hardware midifiltertje/routertje of zo?
 
UM880 van Edirol, ik geloof dat er ook een kleiner variant bestaat. Maar die is volgens mij geen 19 inch.
 
Hay

bedoel je niet zo een midi merge kastje, dat doorlussen is niet zo goed voor de latency
rechts dat rode blokie:kimono:
 

Attachments

  • thrnetht (wince).gif
    thrnetht (wince).gif
    4,4 KB · Bekeken: 62
Origineel geplaatst door wouter
Bij de Juno-106 kun je ook instellen op welk midi kanaal hij moet reageren, druk op de knop MIDI en tegelijkertijd een van de blauwe bank knoppen. Een thru box is daarbij ook aan te raden. Zie http://www.philrees.co.uk/products/thruunit.htm

hay

die boxen zijn ook niet zo duur

greetz truetel de turtel:kimono:
 
Origineel geplaatst door turtel
Hay

bedoel je niet zo een midi merge kastje, dat doorlussen is niet zo goed voor de latency
rechts dat rode blokie:kimono:

Een Thru-boxje zal niets helpen tegen slechte latency en over het algemeen valt die toch wel mee. Beroerde geluidskaarten veroorzaken die problemen. Zonder pc in je setup zou je over latency niks te klagen moeten hebben.

Anyway, zo'n thru-boxje kun je hendig zelf solderen hoor.
 
Back
Top