SH101 en kenton pro solo

TFHats

Lidl
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
2.335
Locatie
Utrecht
Okee, ik heb sinds kort een SH101 in mijn bezit. Verder had ik al de pro solo kenton midi-cv converter.

Deze zijn nu verbonden met elkaar. Gate van de converter in gate in van de SH101, CV van de converter in de CV in van de SH101 en de aux van de converter heb ik in de clock sync zitten (volgens de handleiding van kenton, moet de clock van de SH101 hiermee aangestuurd kunnen worden). Verder heb ik de converter (die alleen midi in en thru heeft) in mijn setup hangen. (moeder is de SCI multitrak die via midi out doorgelijnd staat naar de midi in van mijn yamaha RX8 drumcomputer die vervolgens via zijn midi out weer doorgaat naar de midi in van de MS2000 en die staat tot slot met zijn midi out in de midi in van de converter. De midi thru van de converter gaat tenslotte naar de midi in van de multitrak.

De sequencer van de mulitrak stuurt de drumcomputer aan (en loopt synchroon) en de clock van de ms2000 loopt ook synchroon met de vorige twee genoemde apparaten. De SH101 daarentegen geeft geen kick. Ik bedoel hiermee dat de arp of de sequencer van de SH101 niet reageert op het clocksignaal. Ik kan bijvoorbeeld wel via mijn MS2000 de SH101 bespelen (pitch bend en modulatie reageren ook), maar ik krijg de sequencer van de SH101 niet aan de praat. Heeft iemand een idee wat hier fout zit?
 
Ik ben niet bekend met de MS2000 maar het lijkt erop dat daar nu geen clock-signaal meer uit komt. Probeer de SH101 eens wat verder vooraan in je midi-setup te zetten.
 
Probeer eens de cv en gate los te koppelen, met alleen de clock in zou die mee moeten lopen, als je de cv en gate aansluit en daar vervolgens niets heenstuurt doet de sh101 volgens mij niets, toetsen werken dan ook niet toch? Het is het een of het ander, de cv/gate-in of de sequencer, maar allebei kan dacht ik niet (en is ook niet erg logisch)
 
Origineel geplaatst door Imipolex
Probeer eens de cv en gate los te koppelen, met alleen de clock in zou die mee moeten lopen, als je de cv en gate aansluit en daar vervolgens niets heenstuurt doet de sh101 volgens mij niets, toetsen werken dan ook niet toch? Het is het een of het ander, de cv/gate-in of de sequencer, maar allebei kan dacht ik niet (en is ook niet erg logisch)
Zo staat het mij ook bij, maar ik weet dat niet zeker.. prop er alleen de cv/gate van de 303 in of een clock vanaf een modular. Nooit beide.
 
Het komt voor dat apparaten (die van midi clock gebruik maken) het midi-clock signaal niet door de midi-thru doorsturen. Misschien ook hier? Misschien moet je even een midi-splittertje solderen van 3 DIN sockets en 6 draadjes...
 
Gisteren helaas niet aan toegekomen. Moest op ziekenbezoek. Maar vanavond zal ik eens de gate en CV loskoppelen en kijken wat het resultaat is. Dat van die MIDI splitter betwijfel ik, omdat ik voor het overige geen MIDI thru gebruik (behalve dus bij de laatste schakel in de keten, maar dan moet de converter toch wel al een clocksignaal ontvangen via zijn MIDI in).
 
Probeer het anders gewoon effe, het kan zijn dat ik een keer gelijk heb namelijk. Ik heb dit eerder meegemaakt met drumcomputers en toen een splitter gesoldeerd et voila, pas de probleme... Gewoon effe de converter gelijk achter de sequencer (of andere clock-bron) hangen en daarna kun je tegen me zeggen: "Niels, je weet helemaal niks!".

kleine moeite, groot plezier (als ik gelijk heb tenminste)...
 
Back
Top