Novation Remote 25

JaZzMaN251

Stamgast
Lid sinds
7 Maart 2005
Berichten
145
Locatie
Belgiƫ
Hey,

ik heb net een nieuwe Korg Ms2000B gekocht.
Ik had reeds een midikabel voor naar m'n computer, maar onlangs is m'n moederboard vervangen, en heb ik geen midiport meer :S
Ik heb ook een Novation Remote 25 via USB.
Nu is m'n vraag...
Kan ik de MS2000B "midiwaarden" via m'n Novation in m'n pc krijgen (het is voornamelijk om m'n presets op te slaan)

JaZz.
 
Re: Novation Remote 25

Origineel geplaatst door JaZzMaN251
Hey,

ik heb net een nieuwe Korg Ms2000B gekocht.
Ik had reeds een midikabel voor naar m'n computer, maar onlangs is m'n moederboard vervangen, en heb ik geen midiport meer :S
Ik heb ook een Novation Remote 25 via USB.
Nu is m'n vraag...
Kan ik de MS2000B "midiwaarden" via m'n Novation in m'n pc krijgen (het is voornamelijk om m'n presets op te slaan)

JaZz.
je hebt wrschnlk 2 kabels nodig:

MS midi out > remote midi in &
MS midi in > remote midi out

download van de korg website the software editor voor de MS en je kan patches aanpassen en saven op de PC. tenminste, die is er voor de microkorg, dus zal het voor de MS ook wel zijn.
 
Er is geen specifiek programma voor de Korg MS2000B op de Korgsite...
Ik ga even proberen met de MicroKorg software...
De enige bedenking die ik heb, is dat wanneer ik een 'data dump' doe naar de Novation (via de midikabel naar de Novation) of die data ook naar m'n pc wordt doorgestuurd via de USB op de Novation.

JaZz.
 
Als je midi data van de Korg MS naar je pc wilt krijgen kun je daar gewoon de RMT25 voor gebruiken. Het is immers ook gewoon een USB midi interface.

MS Midi out -> Remote Midi in

En dan in de software op je pc de RMT25 midi in gebruiken als midi bron.

Werkt prima. Wel even in de RMT25 midi in to USB aan schakelen (je kunt de waarden U12 configureren, U = USB dus die moet sowieso aanstaan als je dit wilt doen).
 
Back
Top