Midi controllers....midi kanaal per knop in te stellen?

Sjaak

premonitionfactory.com
Lid sinds
9 Maart 2004
Berichten
2.181
Locatie
Hellevoetsluis
Live gebruik ik regelmatig gestapelde geluiden uit meerdere synths verdeeld over meerdere midi kanalen. Synths zoals de Triton, Motif en Fantom hebben 4 of meer controllers waarmee bv volumes van de individuele patches in een performance of combi live kunt beinvloeden. Probleem is dat deze controllers data uitsturen op het global midi channel (in mijn geval 16) en dus de volumes van alle patches wijzigen waar dit (expression 11) aan staat. De oplossing zou zijn om per controller een apart midi kanaal toe te wijzen.

Ik zoek dus eigenlijk een midi controller om allerlei parameters in diverse synths o.a. in een 19" rack aan te sturen. Met de patchbay (Miditemp) kan ik dan in principe alles re-channelen naar een willekeurig midi out en het probleem zo oplossen.

Kan een Behringer BCF2000 dit bv?
 
Dat denk ik wel, de Evolution U-control UC-16 kan dit ook. Elke knop op een ander midikanaal is geen probleem.
(99 euro bij Feedback)
 
Ook een goeie optie wellicht: Evolution UC-33e. 24 Potmeters, 9 Faders en 11 druktoetsen. Alles volledig programmeerbaar (elke knop / fader kan toegewezen worden aan elk CC en Midi kanaal) en dat alles kan via eenvoudige software op je PC gedaan worden. Kan zowel stand-alone als via USB op je PC gebrukt worden. €249 bij Feedback.

ctr_uc33e.jpg


http://www.evolution.co.uk/products/evo_uc33e.htm
 
Ik haak hier even op in, heb een soortgelijke vraag:

Wanneer we live gaan (opnemen/spelen) gebruik ik vaak een aantal vst(i)tjes om in te spelen, de basis van de track sequence ik dan met renoise (dit zijn vaak de echte synths!).
Nu vroeg ik me af, als ik bijv. 4 verschillende VST(i)'s heb geseclecteerd, kan ik dan de knoppen ook aan verschillende parameters van verschillende vst(i) linken. Deze vst(i)s hebben natuurlijk niet echt een midikanaal ofzo, dus vraag ik me af hoe ik die kan linken?

Doel: Dan kan ik tijdens de opname switchen tussen de vooringeladen software synths en kan ik gelijk ook aan de knoppen draaien (die ik op voorhand al heb gelinkt naar ditjes en datjes)....
 
Er zit een groot verschill in een klein iets. Je geeft aan VST(i's). VST effecten hebben (volgens mij) geen eigen midikanaal, maar VSTi's wel. Je kan (in ieder geval in Cubase) in je sequencer als input je midi-controller kiezen. Als je dan de VSTi als kanaal 2 instelt, dan kun je vanaf je midicontroller de VSTi via kanaal 2 besturen! Dat is denk ik wat je bedoeld.
 
Yep, dat zal het wel zijn denk ik.

Ik werk dus met renoise en daar heb je 3 verschillende soorten instrumenten: 1:samples, 2:Vst(i)s en 3:Midigear
Alleen bij de midiaansluitingen geef je (in renoise) een midikanaal aan. Vandaar dat ik me dus afvroeg, hoe gaat dat dan met controllers van een Vst(i)?

En idd, ik heb het puur en alleen over Vst(I)'s niet over vst effecten.

IEmand toevallig wat eerstehands ervaring met renoise en midicontrollers??
 
Back
Top