midi dump van virus c naar Yamaha rm1x

chris-w

808 fetishist!
Lid sinds
17 januari 2004
Berichten
364
Locatie
The Unknown Aquazone
Ik wil een midi dump uitvoeren vanuit mijn virus c en opnemen in mijn Yamaha rm1x.
Heeft iemand dit al eens eerder gedaan en zoja kan hij mij dat uitleggen.
Ik heb uiteraard bijde handleidingen doorgekeken, maar ik kom er niet uit.
 
Je hebt het waarschijnlijk over een sysex dump., toch?
Sysex betekent SYStem EXclusive en is dus alleen voor dat afzonderlijk apparaat. Je kan zo'n dump op de pc opslaan en weer terug.
 
:confused: Je wil je patches van je virus in je RM1X laden? Gaat niet lukken vrees ik.
 
Origineel geplaatst door chris-w
omdat mijn virus niet reageerd op cubase of op de sounddiver
heb je die daarvoor dan nodig?
onthou misschien alles uit je hoofd dan,kan niet missen :)
 
Origineel geplaatst door chris-w
omdat mijn virus niet reageerd op cubase of op de sounddiver
erm... is dat niet een beetje onzin?
...sysex is gewoon data en het maakt dus verder niet uit waarmee of waar vandaan dat gebeurd...

als je virus wel reageerd op 'normale' midi data dan moet ie absoluut ook op sysex reageren...
of anders heb je waarschijnlijk de sysex optie uitstaan in de virus...
 
Als het allemaal wel werkt met je rm1x is er nix mis met je virus...:) een sysex dumpen naar je rm1x wil, ik gebruik daarvoor de songmode een track op record zetten en dumpen maar. (met midi out van je virus op de in van de rm1x)

Vreemd dat je met cubase geen muziek uit de virus krijgt? moet wel aan je instellingen liggen dan...

Druid

PS: Ik heb geen virus en weet niet precies wat je setup is maareh, probeer eens het global midi channel te veranderen op je virus of stoei eens met een multi en zorg dat je in cubase de goede midi port en channel te pakken hebt
 
Je kan misschien die zak van je kop trekken? :D
 
Sorry voor het misverstand:
Als ikzelf nooit een dump opneem met een sequencer, wil dat niet zeggen dat het niet kan.
Ik heb inderdaad eens gelezen dat dat ook een manier is.

Ik gebruik zelf midi-ox die je gratis kan downloaden. Ik kan iedereen aanraden dit ook te gebruiken voor een dump.

http://www.midiox.com/
 
Ik wil om een andere reden als de poster van deze thread hetzelfde bereiken. Als ik een song maak met de Rm1x stuurt deze PrgChanges naar de Virus. Als ik op dat moment andere banks heb geladen in de Virus heb ik een probleem. Wat ik nu dus moet doen is voor elke song een dump maken van de Virus welke ik als de song wil bewerken eerst moet uploaden. Nogal bewerkelijk vind ik en daarom wil ik graag de gebruikte patches uit de Virus als sysex dump aan het begin van mijn song. Op deze manier hoef ik mij alleen nog maar zorgen te maken dat ik geen patches overschrijf waar ik nog mee bezig ben.

Is dit wel of niet mogelijk? Wat is anders een minder bewerkelijke manier om met deze issues om te gaan?

Alvast bedankt!
 
Back
Top