midi omschakelaar

toetsenistje

resonerend lid
Lid sinds
6 november 2002
Berichten
313
Locatie
Ede
ik ben volgens mij naar iets heel simpels op zoek maar kan het maar niet vinden.

Ik zoek een kastje met een schakelaar erop met 2 midi-in en 1 midi uit, doel 1 x midi in voor klavier en 1 x midi in voor computer, dmv de schakelaar kan ik dan de broningang kiezen.
Doel: op de pc geluiden wijzigen en naar je synth verzenden omschakelen naar klavier zodat je ff een paar toetsen in kunt drukken om te horen hoe ut klinkt?

Is hier iets voor?
 
inderdaad, ik heb alleen wat sites van winkels en de homepage van ome Joe bezocht, maar kan nergens iets vinden, weet je misschien iets van typenummer?
 
Misschien is een Akai ME30P iets voor je (4 in 8 uit) of een Roland A880
(8 in 8 uit, beetje overkill)
Verder gebruikte ik zelf vroeger een multiclient midi driver, daarmee kon
ik de midi in van de pc aan mijn synth hangen, en doorloopen naar de midi
uit die dan naar de geluidsmodule gaat terwijl de editor op de pc ook aan
de midi uit kon via zo'n driver. Maar zo'n multiclient driver ben ik voor Windhoos
XP nog niet tegengekomen, en verder gebruik ik tegenwoordig alleen
maar synths met toetsen...

Groeten, Gerard
 
Re: midi omschakelaar

Origineel geplaatst door toetsenistje
Ik zoek een kastje met een schakelaar erop met 2 midi-in en 1 midi uit, doel 1 x midi in voor klavier en 1 x midi in voor computer, dmv de schakelaar kan ik dan de broningang kiezen.
erm... mischien handig als je het ff uittekend? ...altijd ff interestink nutuulk :)
 
Re: midi omschakelaar

Jij zoekt een simple midi input selector

Roland & Philip Rees maakten die vroeger. zijn 2 hands niet duur (20-30 E oid)
ff op mp of ebay kijken

Echte midi-patchbay kan ook maar is duurder

groet
Joost

Origineel geplaatst door toetsenistje
ik ben volgens mij naar iets heel simpels op zoek maar kan het maar niet vinden.

Ik zoek een kastje met een schakelaar erop met 2 midi-in en 1 midi uit, doel 1 x midi in voor klavier en 1 x midi in voor computer, dmv de schakelaar kan ik dan de broningang kiezen.
Doel: op de pc geluiden wijzigen en naar je synth verzenden omschakelen naar klavier zodat je ff een paar toetsen in kunt drukken om te horen hoe ut klinkt?

Is hier iets voor?
 
Lieve threadbeantwoorders,

bedankt voor jullie input, voor mij ligt een Philip Rees Midiselector 3B, na enig speuren 2ehands gekocht bij www.tools4tones.nl in Nijmegen (leuke tent), werkt perfect.

thanx en sluiten maar
 
Back
Top