MC303 en MIDI

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Okee okee, MC303 is behoorlijk uitgemolken (zeg maar doodgedrukt eigenlijk) maar ik wilde toch nog wat weten..
Waarom reageert dat klote ding nou op elk MIDI kanaal wat er binnen komt! Hij is dus standaard OMNI! Vervelend als je hem in een MIDI lus hebt hangen..

Heeft iemand daar een handige oplossing voor? Ik gebruik de MC namelijk best regelmatig omdat er hele 'spacey' geluiden uit kunnen komen als je de reverb etc. vet overbelast!

gr
Arv
 
Als ik me goed kan heugen moet je de mc-303 toch in "module mode" opstarten. Dan wordt het een 16 parts multitimbrale module...
 
Thanx voor de link!


Okee, ik wist eigenlijk wel dat je hem daarom in de SoundModule stand moet zetten.. Maar dan issie zo hulpeloos! Ik heb is wat geexperimeteerd met envoirments in Logic om de parameters aan te sturen, maar daar werd ik niet echt vrolijk van...
Ik heb een andere optie en dat is gebruik te maken van de Unitor8 MIDI verdeeldoos. Dan zou het mogelijk moeten zijn om 1 enkel MIDI kanaal in de MC te proppen?


ARv
 
Met een Unitor moet het makkelijk te regelen zijn. Je kunt daarmee makkelijk midikanalen mergen en splitsen als het goed is. Wij hebben een AMT8 en daar zijn we erg tevreden over.

Succes.
 
Matrixje

Matrixje

Jup.. de AMT8 (de Unitor ook.. alleen heeft die ook SMPT en VITC sync) heeft een 8 bij 8 matrix.. waarbij je acht inputs willekeurig kunt routen/mergen naar 8 outputs.

Nadeel is dat ie vrij duur is (450-500 Euro).. maar je komt ze gelukkig tweedehands nog wel eens tegen voor minder.
 
Midi mergen gaat in ieder geval zeker... Midi splitsen dat weet ik niet zeker. Heeft iemand een manual?
 
Handig !

Handig !

En wat erg handig is.. je hoeft bij die UM-880 je computer niet aan te zetten om even de routing te veranderen. In de praktijk is dat niet zo heel vaak nodig.. maar toch handig als je niet van computers houdt.. en wél een goede midi-patcher nodig hebt.
 
Aha, die Roland ziet er goed uit!
Ik ga deze bestellen bij Rockpalace in Den Haag. Ik hoorde daar trouwens ook slechte berichten over de service van Emagic..

Is dit echt de oplossing voor synchro-fouten bij MIDI setups? Ik ben benieuwd... Ik heb daar namelijk een gruwlijke hekel aan.. :(



gr
Arv
 
mc 303 oplossing midi voor bambam

mc 303 oplossing midi voor bambam

je kan bv de mc303 een midi kanaal geven en de rest van de midikanalen de volume uitzetten dan kan je je geluid wel nog bewerken maar ik zou hem wel als laatste in de midi lus zetten ivm midi vertraging op je andere apparatuur ik heb dat ook toen gedaan en dat werkte wel
 
AMT en Midi Timing

AMT en Midi Timing

De AMT8 (wij hebben er dus eentje) is echt rete-strak qua midi-timing. En (bijna) geen geneuzel meer met het doorlussen van Midi via Thru bussen.
 
sorry bambam ik lette niet op maar het was voor de vrager boven aan hahahahha ik loop toch te klo.... met die nieuwe side en druk maar van alles in en lees de verkeerde dingen en geef de verkeerde antwoord
komt goed
 
Bovendien heeft de AMT8 zijn eigen communicatie protocol met Logic.

Dat werkt sneller en strakker dan midi.

Ik hoop dat Roland ook zo'n soort driver heeft voor de UM-880.
 
Orgineel geplaatst door Arveyman
Thanx voor de link!


Okee, ik wist eigenlijk wel dat je hem daarom in de SoundModule stand moet zetten.. Maar dan issie zo hulpeloos! Ik heb is wat geexperimeteerd met envoirments in Logic om de parameters aan te sturen, maar daar werd ik niet echt vrolijk van...
Ik heb een andere optie en dat is gebruik te maken van de Unitor8 MIDI verdeeldoos. Dan zou het mogelijk moeten zijn om 1 enkel MIDI kanaal in de MC te proppen?


ARv

Wat heb je dan zoal geprobeerd met environments?
Ik heb een hele mooie gebouwd, vind ik zelf.
Ik heb een multi-instrument gebruikt, dus alle 16 kanalen zijn appart aan te sturen. Plus een hele zooi knoppen voor zowat elke parameter per kanaal. Ik word er wel vrolijk van.:)
 
Ow, maar ik heb er maar 1 geprobeerd.. Ik gebruikte toen nog Cakewalk.. Nu ben ik overgestapt naar Logic. Ik geef eerlijk toe dat ik nog weinig kaas gegeten heb van de 'envoirments' binnen Logic..
Maar als jou proggie goed werkt wil ik hem wel is proberen!

Arv
 
Als hij klaar is zal ik hem wel ergens uploaden.
Maar ik zoek eigenlijk ook nog iemand die er wel wat kaas van gegeten heeft om nog de laatste probleempjes weg te werken.
Ik zoek ook nog een lijst met de sysex gegevens. Die zouden volgens de suplement notes van Roland vanaf pagina 113 in de gebruiksaanwijzing staan, maar niet in die van mij. Zodat je echt alles kan aansturen.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat de portamento functie ook in een poly stand kon staan, dit lukt volgens mij niet in de gewone mode, maar wel in de soundmodule mode. Ik heb wel wat ideetjes gejat van de mc-303_jb.lso die ik gevonden had bij swiftkick.com.
 
Back
Top