MIDI??? MS2000, multitrak en RY8

TFHats

Lidl
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
2.335
Locatie
Utrecht
God, ik zit nu al dagen te klooien hoe ik het volgende het beste kan regelen.

Men neme een SCI multitrak, Yamaha RY8 drumcomputer en Korg MS2000.

Deze wil ik synchroon met elkaar laten lopen.

Als clock wil ik de multitrak gebruiken. MIDI out gaat dus van deze naar de RY8 MIDI in (met MIDI mode 4 ingesteld). De RY8 staat "notes off", zodat ik geen afzonderlijke drumgeluiden hoor als ik op de multitrak speel. Tot zover gaat alles goed, want als ik de interne sequencer van de mulitrak start, loopt ie lekker synchroon met de beat. Maar nu het doorverbinden naar de MS2000. Ik zou zeggen dat ik de MIDI out van de RY8 doorverbind naar de MIDI in van de MS2000. Als ik daar de clock echter instel op "external" of "automat" gebeurd er helemaal niets. Ik krijg de MS2000 dus niet synchroon, omdat hij zowiezo niet op de clock reageert (nog even los van het OS verhaal, of zou het daarmee juist wel te maken kunnen hebben?). Los daarvan wil ik ook niet dat ik zodra ik op de MS2000 speel, er "gelayerde" geluiden ontstaan vanuit de RY8 of multitrak. Ik kom er niet uit.:stupid :stupid

Samengevat: Ik wil dus de sequences van zowel de MS2000 (inclusief arps) en de multitrak synchroon laten lopen met de RY8, maar ook dat de geluiden van alle drie de apparaten, afzonderlijk van elkaar te horen zijn (en dus niet "gelayerd"). Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

(ja de zoekfunctie wil ik dolgraag gebruiken, maar ik vind deze vraag dusdanig specifiek dat ik niet eens zou weten op welke termen ik moet zoeken).
 
Gaat de MS-2000 wel mee als je hem direkt op de MultiTrak aansluit? Misschien dat de RY8 zelf geen timing uitzendt als hij slave is, tenzij je de THRU gebruikt ipv de OUT zodat het signaal van de MultiTrak door gaat. Maar dan moet de MS-2000 wel naar de MultiTrak luisteren allereerst.

Verder krijg je dat soort effecten als de OUT van de MS-2000 weer naar de IN van de MultiTrak gaat, misschien moet je op de MS-2000 instellen dat hij geen nootinfo uitgeeft danwel gewoon geen IN voor de MultiTrak gebruiken.
 
De RY8 heeft geen thru, alleen in en out. Ik bedenk me nu wel dat ik nog niet geprobeerd heb om de MS2000 tussen de multitrak en de RY8 te plaatsen. Laat ik dat eerst maar eens doen (overigens gaat de ms2000 wel mee, als ik die alleen met de mulitrak verbind).
 
Dan gok ik er op dat de RY8 geen kloksignaal meer uitzendt als hij slave is. Is ook wel logisch verder, want dat zou in een MIDI chain eerder problemen opleveren normaliter. Tja misschien is een MIDI splitter wel een handige investering? Die zijn volgens mij wel onder de 25 euro te vinden.

Ik denk dat de MS-2000 wel eerst even afgeleerd moet worden nootinfo uit te zenden als je hem in het midden hangt.
 
als je de SY8 langs de thru van de ms2000 aaansluit zal je toch geen last hebben van midi noten.
 
Back
Top