fruity en midi

Lid sinds
5 april 2003
Berichten
37
Locatie
utrecht
Ja ik stel maar weer eens een vraagje over fruityloops en midi
wat ik zelf graag wil is met mijn fruity loops mijn electribe-s en/of sx aansturen.

Nu heb ik drieduizenmiljoen keer geprobeerd dit te doen, maar blijkbaar ben ik zo oostindisch blind dat het niet wil lukken.

Wat ik volgens mij wel redelijk goed heb gedaan is:
- midi out --> midi in
- midi output enabled
- midi master sync aan
- channels hetzelfde

ik krijg het wel voor elkaar met de electribes fruity aan te sturen, maar niet andersom

wie o wie kan mij helpen hier in weer een beetje het licht te zien....

en oh ja ik zie overstappen naar andere programma`s niet zo zitten (ik hoef niet extreem veel met fruity en ik heb geen zin andere programma`s te leren)

alvast bedankt

Jaap
 
er is een soort plugin die "midi out module" heet

die gebruik je. Daarbij kun je ook n midi port aangeven, deze kun je instellen bij de midi settings van fruity. Als je dan de juiste port hebt ingesteld en geselecteerd kun je midi chan aangeven ook bij de midi out module. En dan kun je gaan. T werkt prima, fruity is mijn main sequencer aan t worden.
 
hoi bedankt voor alle reacties

nu merk ik wederom maar weer eens dat computers voor mij nog steeds een grote jungle zijn.

dusoftewel het wil nog niet helemaal lukken

eens even kijken, wat heb ik nu geprobeerd....
- electribe heeft idd soort van control/sync out... ext bestuurd... die staat aan
- ik gebruik idd midi out plugin moet ik daarbij channel ook op hetzelfde zetten als de midi poort bij midi settings, of is dit iets heel anders?
- voor de rest weet ik inderdaad ook niet of er wel een midisignaal naar buiten komt.... hoe kan ik dit controleren?
- midi settings ik heb electribe op hetzelfde kanaal staan als bij mijn output port mapping.... (geen resultaat)

wel heb ik bij mijn output port mapping de volgende apparaten staan:
microsoft midi mapper
sb live sw synth
sb live sw synth a
sb live sw synth b
sb live midi port
microsoft gs wavetable

welke van deze allen moet ik dan bij master sync output zetten? (of zijn deze allemaal beroerd en mis ik gewoon de goeie?
en allen kan ik een eigen midi kanaal geven, is dit nog interessant?

alvast bedankt voor de hulp
 
een midi port niet verwarren met een midi channel

een midi port is...een midi poort....en 1 midi poort kan over 16 midi kanalen gaan. Jij hebt maar een midi poort op je SB, zou zeggen probeer een van de meest waarschijnlijke, sb live midi port


check waar de midi receive van je electribe op staat. Op die Channel moet je ook verzenden (niet port)
 
Back
Top