ALESIS Q25?

Heb er eentje, alweer wat jaren geleden gekocht op de vrijmarkt tijdens Koningsdag, voor 5 euro. Prima ding, nog geen problemen mee gehad.
 
Dank! - dan moet ik de knoop maar eens doorhakken en zo'n keyboardje aanschaffen.
 
Lijkt me wat prijzig, die van Bol. Als je van plan bent om ongeveer rond dat bedrag uit te geven, misschien heb je op termijn meer aan een Arturia Keystep? Die zit op ca. 100 euro, en heeft meer functionaliteit.
 
Heb 'm al besteld. Het grote gevaar is dat ik op termijn toch ook hardware synths zou willen hebben waar ik eenvoudig het geld en de ruimte niet voor heb. Daarom heb ik het zo eenvoudig mogelijk gehouden. Dus enkel een handig toetsenbordje voor het invoeren van noten in plaats van het onhandige in typen van noten op mijn computertoetsenbord. En voor de rest allemaal gratis soft synths, plugins en dergelijke.
 
Daarvoor zal de Q25 prima voldoen. :) In principe hoeft het inderdaad geen dure hobby te worden, het aanbod van gratis software is groot.
 
Heb hem al in huis. Hij werd bezorgd in een enorme doos zodat ik even vreesde dat er een veel te groot keyboard geleverd was. Maar het is de goeie, een mooi klein en compact keyboardje waar ik hier bij de computer nog net plaats voor heb.

De toetsen werken ook want ik kon al even iets spelen. Maar het lukt me nog niet om hem op alle soft synths en plugins aan te sluiten. Linux kent twee MIDI vormen ALSA MIDI en Jack MIDI. Mijn Alesis wordt herkend als ALSA MIDI en dat moet ik soms omzetten in Jack MIDI. Normaal kan dat met a2j, maar die doet het om een of andere reden niet meer:

a2j.png
 
Opgelost met Cadence:

Click image for larger version  Name:	cadence.png Views:	0 Size:	224,5 KB ID:	3771372


Heerlijk, nu kan ik al de in de loop der jaren gedownloade software via een echt keyboard(je) bespelen. :)
 
Waar heb je dat keyboard geplaatst? Wat ik zag is daar helemaal geen ruimte voor ! :)
 
Oh kijk dat gaat prima ! Speelt een stuk plezieriger met een keyboard.
 
Inderdaad! Moet nog wel wat oefenen, want ik ben op de piano nooit verder dan "Vader Jakob" gekomen. En gitaar was ook geen groot succes. Maar live spelen gaat het toch niet worden, het gaat erom dat ik met dit keyboard op een handige manier noten kan invoeren.
 
Back
Top