merger/thru-box/patchbay + rm1x vraagje

ZERO1985

Stamgast
Lid sinds
22 februari 2003
Berichten
202
Locatie
Hazerswoude Rijndijk
hoi,

Is het zo, dat wanneer ik een rm1x koop, ik moet weten of ik mijn knopbewegingen van externe apparatuur wil opnemen in de rm1x? Want sowieso is de midi in van de rm1x al in gebruik voor een masterkeyboard.
Dus wanneer ik daarnaast ook een filtersweep bijvoorbeeld wil opnemen, dan moet ik toch een merger gebruiken?
Als je uiteindelijk veel synths hebt en daarvan allemaal de knoppen wilt opnemen, dan gebruik je toch normaal gesproken een patchbay?
Ik heb overigens nog geen ervaring met het opnemen van filtersweeps e.d. Maar ik kan me zo voorstellen dat je niet bij 10 apparaten 5 mergers van 2 ins naar 1 out gaat gebruiken. (Gebruik je daar dus een patchbay voor?)

Nu werk ik nog met een MC500 tussen mijn novation ks rack en mijn mc303. Die mc500 is een ouwe sequencer maar hij heeft 1 in en twee outs, Deze fungeert nu dus toch ook als thru-box? Ik sluit de ks racl en de mc303 namelijk beiden op een eigen midi OUT aan. (De mc303 dmv. THRU op de KS aansluiten wil niet lukken; ik gebruik de mc303 alleen voor drums, dus als ik met de drums wil klooien moet ik m op de drum PART zetten, en daarop komt dan tegelijkertijd allemaal midi zooi van de KS binnen. Misshien kan ik dit uitzetten..)

Maar mijn uiteindelijke vraag is, klopt het een beetje wat ik dacht en kan je niet beter met het oog op uitbreidingsplannen meteen een patchbay kopen?

Ik gebruik GEEN computer.
groet,

daan
 
Back
Top