RM1x vraag, Midi program change bij ER1/EA1??

Ruistuin

ruisvanger
Lid sinds
20 februari 2004
Berichten
675
Locatie
Eindhoven
Hallo, ff een vraag over midi instellingen,

Ik heb al een tijd lang het probleem bij mijn RM1x, EA1 en ER1 dat als ik hem bij mijn RM1x op een ander pattern zet, hij automatisch ook de patterns bij de Korgjes aanpast. Dit kan soms ronduit vervelend zijn als ik bijvoorbeeld de patterns op de EA1 nog niet opgeslagen heb, en alle data weer kwijt ben. :( . Ik heb de Usermanual al doorgespit en al vele uren zitten kloten in de midi instellingen, maar een oplossing heb ik nog steeds niet.
Heeft iemand dit probleem ook, en valt het op te lossen?? :confused:

Greetz,
 
KJlinkt als het rom versie probleem.. Is gefixt met de rom update 1.13. Zoek maar eens op deze termen.. Dit was hét probleem met de RM1x. De update keeg ik gratis van yamaha, mits ik aangaf wat voor problemen ik had...
 
Furious heeft gelijk. Is inderdaad een probleem met het OS. Je kan er wel omheen werken. Dan moet je het kanaal in het voice menu op alles behalve phrase zetten.
 
En als je de program changes wegfiltert, doet ie het dan nog steeds?

Ik heb al veel uitgeprobeerd en ook alle program changes uitzetten ja, maar dit hielp niet.


KJlinkt als het rom versie probleem.. Is gefixt met de rom update 1.13. Zoek maar eens op deze termen.. Dit was hét probleem met de RM1x. De update keeg ik gratis van yamaha, mits ik aangaf wat voor problemen ik had...

Hmm.. Straks maar een keertje kijken welke versie er nu op staat, en eventueel upgraden maar. Maar je moet dus per sé contact opnemen met Yamaha voor deze upgrade??

Greetz
 
Origineel geplaatst door Ahamay
Ik heb al veel uitgeprobeerd en ook alle program changes uitzetten ja, maar dit hielp niet.

Dat komt omdat die settings enkel invloed hebben op de interne sequencer die de ToneGenerator aanstuurt.. Dus NIET naar buiten toe

R
 
Origineel geplaatst door Ahamay
Ik heb al veel uitgeprobeerd en ook alle program changes uitzetten ja, maar dit hielp niet.

Lees je je post wel. Ik geef toch een oplossing?

Hmm.. Straks maar een keertje kijken welke versie er nu op staat, en eventueel upgraden maar. Maar je moet dus per sé contact opnemen met Yamaha voor deze upgrade??

Je kan de RM1x niet software-matig updaten naar 1.13, er moet een nieuwe chip in.
 
Lees je je post wel. Ik geef toch een oplossing?

Ik had je post wel gelezen maar ik wou het eerst thuis uitproberen. Ik heb thuis namelijk geen internet.

Over die upgrade, ik zat net te lezen dat het er om hangt of je ervoor moet betalen of dat het gratis is. Weet iemand misschien de juiste weg om het gratis te laten gebeuren?

Greetz
 
Back
Top