Recording advies

Yertle

Nieuwkomer
Lid sinds
24 oktober 2004
Berichten
9
Hallo,

Graag zou ik een klein beetje advies krijgen.
Ik heb sinds een week de Maya 1010 dus kan 8 audio tracks direct opnemen.
Op het moment gebruik ik hier cubase voor en heb ik een beetje geprobeert te masteren met wavelab.
Mijn vraag is nu of iemand mij een duwtje in de goede richting kan geven, graag wil ik weten hoe ik moet beginnen: alles kaal opnemen, moet de zang direct stereo, wat voor effecten kan ik het beste gebruiken op de verschillende instrumenten(drum,bas,gitaar,zang,congo,didge), moet ik wel effecten gebruiken als je nog wil masteren(ik heb het idee dat het dan teveel wordt).
Graag hoop ik een paar simpele beginners tips te krijgen dat het begin in ieder geval goed is.
Alvast hartelijk bedankt,

Erik Koole
 
Ahum Erik,
ik zie dat jouw bericht al twee dagen onbeantwoord is gebleven en ik denk dat dat komt omdat je ietwat op het verkeerde forum deze vraag stelt. Dit is namelijk het SYNTHforum (van synthesizer...).
Veel tips kan ik niet geven: toch deze ene. Probeer het gewoon!
Allee ik ben nu toch bezig...
Het kan niet de bedoeling zijn om nummers te maken die bol staan van effecten allerhande dus denk even logisch na welk instrument wat behoeft. Nog beter: neem alles droog op, in cubase kan je daarna toch bewerken wat je wil? En masteren is geen synoniem voor 'en nu gaan we de effecten eens loslaten', het is eigenlijk alleen maar een soort correctie. Het motto is: hoe minder je moet masteren, hoe beter je hebt gewerkt!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :biertje:
 
He bedankt voor de reactie,

Ja ik had al een beetje het vermoeden dat ik niet goed zat.
Kwam denk door een topic wat ik had gelezen en dat ging alleen maar over editen en masteren, dus ik dacht misschien is er iemand die advies heeft.
Maar bedankt,

Erik
 
Kijk eens bij de thread ' producer geheimen'.


gr. Tom
 
Back
Top