Midi keyboard gezocht

Bricks

Stamgast
Lid sinds
14 april 2011
Berichten
373
Ik zoek een midi keyboard. Ik had nog een Emu Xboard 49 liggen, maar die werkt niet op mijn laptop (MB Pro).

Ik ben benieuwd of bijvoorbeeld een Arturia keylab essential qua toetsen fijner aanvoelt dan een m-audio keystation. Of betaal je vooral voor de pads, etc? Ik hoef namelijk geen drum pads over andere aanwijsbare controllers. Als ik een pitchend en transpose knoppen voor octaven heb dan is het voor mij voldoende. Iemand die ervaring heeft met de goedkopere (m-audio, nectar) en de duurdere (Arturia, NI, Novation)?
 
Ik heb een M Audio gehad, dat was niet geweldig en uiteindelijk na een tijdje overgegaan op Novation, als je een tweedehandse SL kan vinden of een Impulse dan moet je het niet laten.
Ze staan erom bekend hele goede keyboards te maken en qua service zijn ze erg goed, ze hebben doordeweeks een livechat functie, handig als je direct vragen wilt stellen of een probleem hebt, da's ook wat waard.
Nieuw scheelt zo'n Impulse 49 nog geen 25 euro ivm een Arturia dus dat zit een beetje in dezelfde range.
Misschien belangrijk voor je, de Novations kan je opdelen in splitzones bijv bass links en pads/leads rechts en de Keylab Essential heeft dit niet, wel de MK2 maar die is een stuk duurder.
 
Ik heb zelf een M-Audio 61 MK III en een Alesis Q49. Beiden zijn echt goedkoop en dat voel je ook. De kwaliteit is niet hoog. Persoonlijk vind ik de key action van de Alesis wat beter maar de M-Audio is iets handiger in gebruik zoals bv het selecteren van een Midi kanaal of de toewijsbare fader én modulatiewiel. Maar het zijn dus echt geen hoogdravers in kwaliteit wat gezien de prijs ook niet mag verwacht worden.

:doei:
Danny
 
Ik heb trouwens nog een Novation Remote 49SL Compact staan in goede staat, die gebruik ik niet veel meer omdat ik nog een SL en een Impulse heb, heeft ook split zone functie.
Als je interesse hebt kan je 'm overnemen voor 65 euro, stuur dan een pb.
 
Ik heb trouwens nog een Novation Remote 49SL Compact staan in goede staat, die gebruik ik niet veel meer omdat ik nog een SL en een Impulse heb, heeft ook split zone functie.
Als je interesse hebt kan je 'm overnemen voor 65 euro, stuur dan een pb.

ik heb een impulse 49 gereserveerd en haal ik deze week op. Mocht het toch niet doorgaan dan krijg je een pb van mij

bedankt voor de tips allemaal.
 
Ikzelf heb geen slechte ervaring van M-Audio. Althans één van de eerste midi-keyboards die ik kocht was een M-Audio Keystation 49e 1ste generatie. En die staat hier nog steeds, zonder problemen. Alleen ligt hij nu als reserve, want ik gebruik nu een Nektar Impact LX49+ als masterkeyboard, deze heeft net even wat meer functies zoals transport, pads, mixer en snelknoppen voor de DAW. De M-Audio, moet ik eerlijk zeggen heeft een geweldige keybed. Speelt lekker. Lekkerder dan de Nektar althans. Maar goed, veel is niet te vergelijken met de speelbaarheid van mijn JV-80. Stukje Roland nostalgie, maar speelt heerlijk.

Wat betreft de duurdere merken, ja je merkt het wel. Qua functionaliteit doet het niets af, dus het gaat puur om speelbaarheid en duurzaamheid. En het lastige is, heel veel advies kan ik je daarover niet geven. Wil je aftertouch? Wil je gevoelige velocity? Dan moet je toch kijken bij het midden-hoog segment. Qua keybed, dat ligt per persoon anders. Qua duurzaamheid, de M-Audio en Nektar heb ik zelf al best een tijdje. ( M-audio al meer dan 10 jaar. ) en de Nektar jaartje of 5 inmiddels. Geen enkele problemen mee, nog.
 
Ikzelf heb geen slechte ervaring van M-Audio. Althans één van de eerste midi-keyboards die ik kocht was een M-Audio Keystation 49e 1ste generatie. En die staat hier nog steeds, zonder problemen. Alleen ligt hij nu als reserve, want ik gebruik nu een Nektar Impact LX49+ als masterkeyboard, deze heeft net even wat meer functies zoals transport, pads, mixer en snelknoppen voor de DAW. De M-Audio, moet ik eerlijk zeggen heeft een geweldige keybed. Speelt lekker. Lekkerder dan de Nektar althans. Maar goed, veel is niet te vergelijken met de speelbaarheid van mijn JV-80. Stukje Roland nostalgie, maar speelt heerlijk.

Wat betreft de duurdere merken, ja je merkt het wel. Qua functionaliteit doet het niets af, dus het gaat puur om speelbaarheid en duurzaamheid. En het lastige is, heel veel advies kan ik je daarover niet geven. Wil je aftertouch? Wil je gevoelige velocity? Dan moet je toch kijken bij het midden-hoog segment. Qua keybed, dat ligt per persoon anders. Qua duurzaamheid, de M-Audio en Nektar heb ik zelf al best een tijdje. ( M-audio al meer dan 10 jaar. ) en de Nektar jaartje of 5 inmiddels. Geen enkele problemen mee, nog.

Bedankt nog voor je uitgebreide reactie. Ik heb voor een mooi prijsje een novation impulse 49 gekocht. Speelt en werkt heerlijk. Veel prettiger dan een EMU xboard.
 


Dit is denk ik niet wat de topicstarter zoekt, maar wat betreft een MIDI-keyboard ben ik vooral geinteresseerd in deze. Hij is trouwens een stuk duurder dan alle andere MIDI-controllers, maar dat is ook wel te verwachten met zo'n geavanceerd toetsen-mechaniek.
 
Ik zou voor een Roland gaan. Is wel duurder dan een M audio maar het klavier speelt zoveel lekkerder. Maar zoals ik al zei ze zijn wel echt een stuk duurder dan M audio. De Roland A500 pro heeft 49 toeten en de A800 pro 61 toetsen
 
Ik heb jarenlang een Novation SL gehad en die vond ik heel fijn.

Nu heb ik een A-800pro en die vind ik ook heel prettig spelen.
Als aftertouch echter belangrijk is voor je zou ik hem eerst ergens uitproberen zo mogelijk.
Ik persoonlijk vind de aftertouch van de A-800 niet werkbaar.
 
Back
Top