Roland Midi kabel kleuren ?

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
24 juni 2002
Berichten
6.985
Locatie
<zh>
Heb al een tijdje twee Roland Midi kabels in de kleur rood. Is er iemand die ook gekleurde heeft? Verkopen ze die nog nieuw? Vroeger toen Roland Midi kabels kocht hadden ze geen gekleurde. Roland Midi kabels zijn echt de beste midi kabels !!
 

Attachments

  • IMG_0301.JPG
    IMG_0301.JPG
    43 KB · Bekeken: 156
Hier staan Roland midikabels. Zwart, met evt een oranje plug. https://www.keymusic.com/nl/winkel/midi-kabels/
Geen ervaring met de midikabels volgens mij, maar de jack-kabels van Roland zijn wel echt :okdan:
Al m'n buitenspeelkabels zijn van die black-series, niet kapot te krijgen.

Die zijn ook mooi. Kende die niet. Die ik bedoel zijn dus de vintage kabels. H
eb het idee dat die rode mid jaren '90 zijn.

Die haakse midi kabels zijn wel vet.

Zelf ben van audio pluggen erg liefhebber van Neutrik pluggen.
 
Zit er serieus verschil in Midi kabels? Wat merk je dat aan dan?

Even voor de goede orde: ik ben niet sarcastisch.. :D
 
Zit er serieus verschil in Midi kabels? Wat merk je dat aan dan?

Even voor de goede orde: ik ben niet sarcastisch.. :D

Die Roland dingen gaan het fijnste er in en zitten er echt goed in. Die goedkope prul midi kabels moet je soms beetje klooien om er in te doen enz. Vind wel fijn om me midi aansluiting niet te slopen met kabels er in er uit doen.

Stel voor om er eens een te kopen. Geloof mij, die Roland kabels zijn super.
 
Zit er serieus verschil in Midi kabels? Wat merk je dat aan dan?
Ik merk het ook niet. Ze zijn allemaal soepel. Merk zelfs dat kleur me niet boeit, omdat i.t.t. jack-pluggen die je blind kunt insteken, bij MIDI kijken en licht vrij essentieel zijn. Welke is IN, welke OUT, als je dan zorgt dat je spullen makkelijk van achter te bekijken zijn heb ik ze juist liefst weer zo onopvallend mogelijk: zwart en kort. Ik mis vooral MIDI kabels van minder dan 1m in het leuke prijssegment. Zie wel dat Toman i.d.d. klein en kleur voor pinda's heeft: 1,99 voor 30cm. Maar ja, buiten ongezien vintage synths per post shoppen, wat je dan weer niet op Marktplaats moet proberen, haal ik weinig uit Duitsland. Klantenservice van een Duitse webshop is toch een beetje als Zwitserse kaas. Zelf vinden ze het geweldig, maar het is gewoon niks. Heb net gister een hoop 1-metertjes in Goes besteld om de A880 vol te steken. Misschien had ik eens kleurtjes van Toman moeten proberen.

Overigens: ik zou het wel tof vinden als dit soort winkels de lengte eens fair gaat meten. Het is gewoon standaard qua bruikbaarheid 10cm minder. Een kabel van 30cm kan maximaal 2 connectors op 20cm verbinden.
 
Laatst gewijzigd:
Vind wel fijn om me midi aansluiting niet te slopen met kabels er in er uit doen.
Die heb ik noch nooit kapot gekregen of kapot aangetroffen, en als dat al zo zou zijn, volgens mij zijn die connectors vanaf dag 1 100% identiek en kosten wat, 50 ct? Heel wat anders dan de vaak gammele jack-sockets met grote variatie in smaken waar je bij defecten toch vaak op hele specifieke modelletjes van Ebay bent aangewezen. MIDI kan ook best tegen een verticale tik, dat floept gewoon los, bij Jack hangt dan de socket los, en met pech heb je een breuk in je PCB of in je behuizing.
 
Ik merk het ook niet. Ze zijn allemaal soepel. Merk zelfs dat kleur me niet boeit, omdat i.t.t. jack-pluggen die je blind kunt insteken, bij MIDI kijken en licht vrij essentieel zijn. Welke is IN, welke OUT, als je dan zorgt dat je spullen makkelijk van achter te bekijken zijn heb ik ze juist liefst weer zo onopvallend mogelijk: zwart en kort. Ik mis vooral MIDI kabels van minder dan 1m in het leuke prijssegment. Zie wel dat Toman i.d.d. klein en kleur voor pinda's heeft: 1,99 voor 30cm. Maar ja, buiten ongezien vintage synths per post shoppen, wat je dan weer niet op Marktplaats moet proberen, haal ik weinig uit Duitsland. Klantenservice van een Duitse webshop is toch een beetje als Zwitserse kaas. Zelf vinden ze het geweldig, maar het is gewoon niks. Heb net gister een hoop 1-metertjes in Goes besteld om de A880 vol te steken. Misschien had ik eens kleurtjes van Toman moeten proberen.

Overigens: ik zou het wel tof vinden als dit soort winkels de lengte eens fair gaat meten. Het is gewoon standaard qua bruikbaarheid 10cm minder. Een kabel van 30cm kan maximaal 2 connectors op 20cm verbinden.

Het gaat niet om soepel. Het gaat om de plug. Was gewoon benieuwd of mensen ook andere kleuren Roland Midi kabels hebben. Best handig verschillende kleuren. Vooral bij diepe 19 inch kist. Moet altijd met een zaklamp in de weer om te kijken en te pluggen. De maat van de Roland kabels zijn wel allemaal gelijk. Heb een aantal extra en die op maat bij elkaar gebonden en die lengtes kloppen wel. Heb je Roland midi kabels ? of alleen van die goedkope prul kabels ? Vooral met er uithalen gaat veel fijner met die Roland. Tegenwoordig moet alles goedkoop. Hoeveel jaar plezier je heb van goede kabels.
 
Goedope prul kabels :D Ik vind het goud.

Serieus, ik ben echt een zeikerd, maar hier heb ik nog nooit bij stil gestaan, ga ik voorlopig ook niet doen denk ik.
 
Die Roland dingen gaan het fijnste er in en zitten er echt goed in. Die goedkope prul midi kabels moet je soms beetje klooien om er in te doen enz. Vind wel fijn om me midi aansluiting niet te slopen met kabels er in er uit doen.

Stel voor om er eens een te kopen. Geloof mij, die Roland kabels zijn super.

Ik allerlei verschillende, waaronder een paar oranje/zwarte Rolands. Maar bij mij gaan MIDI kabels er ALTIJD met moeite in, ze zitten altijd verkeerd om en de aansluiting is niet te vinden vanaf de voorkant. Daar doen Roland kabels van €25 helemaal niets aan! 8o)
 
Back
Top