SubZero SZ-MB44 (cheap 4x4 USB-MIDI Interface, merger/thru box)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Kent iemand dit ding of het merk, of iemand ervaring met deze winkel opzich? Omdat ik een compact midi interface zocht (mijn midi USB kabel blijkt niet goed te werken) heb ik een M-audio midisport gekocht maar in miijn zoektocht struikelde ik ook over dit apparaatje.. wat veel meer is dan een midi-interface.
Je kunt ingangen mergen en verdelen over uitgangen, dus inzetbaar als midi-thru box, voor als je meerdere apparaten op 'n sequencer uitgang wilt zetten en een lu teveel vertraging gaat geven.

Ik heb al een Roland A880 en een losse merger maar zitten in een setup. Ik ga voorlopig even dingen mergen via Midi-ox maar dat kent ook zijn beperkingen. Hoop trouwens dat de M-audio multi-client is, dat vergroot de mogelijkheden aangezien je midi-ox meerdere keren kunt openen en poorten dan ook.

De SubZero Is alleen maar bij Gear4music te bestellen of Amazone maar dan kom je bij dezelfde winkel uit.
https://www.gear4music.nl/nl/Opname-...Interface/2KOA
Over support is ook weinig te vinden.. eigenlijk mis ik mijn Edirol MU-4 gewoon.. dat ding was compact en ook multi-client maar wordt enkel ondersteund in XP. M
ocht dit ding niet ondersteund worden in nieuwer OS kun je em altijd nog inzetten als een Merger of thru box.. die zitten tegenwoordig ook al ver boven de 50 euro. Het is alleen de vraag wat die winkel voor een verassingen met zich meebrengt.. weet iemand of dit in de EU zit bv?
 
Nog even over dit apparaatje; Heb er 2 besteld en zijn gisteren geleverd..

Zojuist getest en ze doen niet echt wat ze beloven. Ze worden in W10 herkend maar de midi ingang detecteert niets van midi note nr. signaal. Niet op de indicatielampjes die er op zitten of via midi monitoring met een appje. Dacht nog even dat het misschien aan W10 lag maar ze werken dus ook niet in de thru box modus (los van de computer) omdat ze gewoon geen midi binnenkrijgen.

Wat wel werkt is de midi-out.. als ik bijvoorbeeld een USB keyboard op dezelfde computer aansluit kan ik dan de lampjes erop zien oplichten en reageert een midi bron er ook op zoals het hoort.

Alle gebruikte gear werkt gewoon qua midi aansluitingen dus daar ligt het ook niet aan.

Ik krijg een dejavu met een USB2midi kabel die ik ooit ergens heb gekocht.. die laat via hetzelfde USB-usb keyboard via de uitgang ook nootjes door maar de midi in doet het niet.
Conclusie: Niet kopen. Ik heb een return aangevraagd in ieder geval.
 
Niet dat ik zoiets onmiddellijk nodig heb, maar lees dit toch met belangstelling. Ik zie dat deze niet veel kost, maar dan nog. Het moet doen wat ze beloven, dus een tegenvaller. Dus als ik het goed begrijp doet ie gewoon helemaal niks, op welke manier je MIDI-in dan ook gebruikt? :?
 
Zie dat ze nog meer spullen verkopen van dit merk. Allemaal in het goedkoopste segment.
gelukkig 30 dagen om te retourneren :)
 
Het doet gewoon totaal niet wat het beloofd. Niet als thru-box of merger.. anders zou er iets als midi moeten binnenkomen en ook niet als midi-interface om je midi klavier op aan te sluiten. De enige functionaliteit is dus midi out signaal verzenden.

Heb inmiddels dus een M-audio 4x4 midisport AE. Die is 2 x zo groot.. maar ik denk dat ik er nog een 2x2 versie ga bijkopen, Die is compacter en doet ook mergen en gebruik ik regelmatig.
Dat SubZero interface is ook lekker compact en heeft zeker een goede bouwkwaliteit. Ook de afwerking is super. Weet niet of dit iets zegt over de andere producten van dit merk.. maar als iets het niet goed doet, behalve glimmen in je studio heb je er niet zo heel veel aan. :D
 
Jammer. Goede bouwkwaliteit, goed afwerking, kennelijk net iets te goedkoop zodat het niet doet wat het moet doen.

Hoe gaat de afhandeling? Kun je het gewoon terugsturen naar een adres in Nederland, of gaat het naar de UK?
 
ja, eigenlijk best jammer dit. :( Maar kan worden teruggestuurd.. en voor zover ik snel even voorbij zag komen moet je de verzending zelf betalen.. of een deel daarvan.. weet ik niet precies meer..
 
Back
Top