Hardware MIDI note naar SysEx converter

Roode Poon

Nieuwkomer
Lid sinds
13 juli 2019
Berichten
16
Locatie
Utrecht
Hallo,

Ik wil mijn RM1x hardware sequencer van pattern laten wisselen vanaf mijn MIDI drumpad.
Hiervoor heb ik een hardware MIDI Note naar SysEx converter nodig (ik gebruik geen laptop).

Suggesties voor een hardware apparaat van ~100 Euro dat dit kan?

Mag ook DYI met een beetje programmeren, maar moet een stand-alone box zijn.

Bedankt, Marco
 
als het DIY mag, met een chinese arduino clone en ditto midi shield (totaal <15 euro) kan je zoiets maken..

er bestaan ook toestellen die perfect sysex kunnen versturen, ook over een range, bvb CME Bitstream (kheb er eentje te koop ;) ) er zijn vast nog veel andere opties
 
De novation zero dl kan sysex sturen.
daar zittrn ook bv 8 drum pads op die kun je sysex laten sturen. Weet iet of die midi notein kun nen vertalen
 
Je kan bv alles wat via sysex te editten is, aan CCs hangen. Je kan bv je muis bewegingen of clicks aan sysex koppelen of zo.
Het is ook router voor draadloos midi etc. Zeer uitgebreid, maar wordt wel wat programmatie verwacht.
 
als het DIY mag, met een chinese arduino clone en ditto midi shield (totaal <15 euro) kan je zoiets maken..
Dan wel een Robotdyn Leonardo, geen UNO's. Die haal je ook om de hoek voor nog geen 10€. Leonardo's hebben groot voordeel met MIDI: de UART bus is los van de USB bus, en kan dus in de conceptfase waar je lekker wilt serial printen beide protocollen tegelijk afhandelen. Met een UNO wordt je dan gek. Ik heb ook nette Spark Fun schildjes gehaald voor MIDI (15€ betaald in NL). Ik weet het, wat er op zit stelt niks voor, maar het zit wel goed in elkaar en na het solderen van de connectoren is het gewoon af, geen geklooi met breadboards. En de ik heb heel veel micro-usb adapters.... Passen ook niet op de UNO.
 
Back
Top