Keystep Pro of Launchpad Pro MK3

Captain Obvious zegt: "als je toetsen wil spelen, dan de Keystep Pro". :)

Kan de Launchpad ook CV/Gate doen? Maar dat hoeft voor jou natuurlijk mss niet belangrijk te zijn.
 
Volgens mij geen cv/gate op de launchpad. Dus voor mij wordt het de keystep.
 
Captain Obvious zegt: "als je toetsen wil spelen, dan de Keystep Pro". :)

Kan de Launchpad ook CV/Gate doen? Maar dat hoeft voor jou natuurlijk mss niet belangrijk te zijn.

Geen van de LP's hebben CV helaas.

De keys op de KSP is niks voor mij. Ik heb een vreselijke hekel aan minikeys. Heb daarbij al prima keys.
Bij een overzicht van de sequencer geef ik de voorkeur aan het hebben van een grid aan pads. Jammer dat de LPPMK3 geen displaytje heeft.
Voor het gebrek aan CV zou een MIDI>CV convertor misschien een oplossing kunnen zijn.

Hoe zit het met bugs, future updates etc?
Bij Novation lijkt dit best goed te gaan en houden ze hun producten lang in leven dmv updates.
Heb al een tijdje geen gear meer van Arturia gehad, dus geen idee hoe het bij hun zit.
 
Dus de LPPMK3 is voor jou dus bijna ideaal, zou alleen nog CV/Gate bij moeten om het perfect te maken. Als je een grid wil met pads, dan lijkt me deze inderdaad ook niet gek, qua prijs ook niet. Mocht je behoefte hebben aan een MIDI naar CV converter, je zou dan eventueel de "gewone" Keystep erbij kunnen nemen. Voor deze functie overweeg ik zelf ook de "gewone" Keystep.
 
Dus de LPPMK3 is voor jou dus bijna ideaal, zou alleen nog CV/Gate bij moeten om het perfect te maken. Als je een grid wil met pads, dan lijkt me deze inderdaad ook niet gek, qua prijs ook niet. Mocht je behoefte hebben aan een MIDI naar CV converter, je zou dan eventueel de "gewone" Keystep erbij kunnen nemen. Voor deze functie overweeg ik zelf ook de "gewone" Keystep.

Denk ook dat de LPPMK3 meer mijn ding zal zijn. CV is pas nodig als ik aan de modular ga.
Dan lijkt een module in eurorack handiger dan daarvoor een andere sequencer te kiezen dat een andere workflow beaamt.
 
als ik aan de modular ga.

Met een starterkit van modules gemaakt door Herr Uli B.? :D

Ja, dan zou ik het weer bekijken wat handig is. Heb trouwens n.a.v. dit draadje wat video's bekeken van de LPPMK3, best een gaaf ding. Kan 'm eigenlijk maar slecht verdragen, maar de video van BoBeats laat aardig goed zien wat het kan. De prijs valt me ook niet tegen, zou er gewoon voor gaan. Terugsturen kan altijd, als het toch tegenvalt. :)
 
Met een starterkit van modules gemaakt door Herr Uli B.? :D

Ja, dan zou ik het weer bekijken wat handig is. Heb trouwens n.a.v. dit draadje wat video's bekeken van de LPPMK3, best een gaaf ding. Kan 'm eigenlijk maar slecht verdragen, maar de video van BoBeats laat aardig goed zien wat het kan. De prijs valt me ook niet tegen, zou er gewoon voor gaan. Terugsturen kan altijd, als het toch tegenvalt. :)

De LPPMK3 en Circuit lijken in workflow heel erg op elkaar en ben er een groot fan van. Helaas hebben ze daar nog steeds grotere broer van uitgebracht.

Beetje jammer van BoBeats dat hij de Circuit niet in de video gebruikte aangezien ze erg op elkaar lijken en hij oa door zijn Circuit videos bekend is geworden.
 
champ : Ik volg BoBeats verder niet zo, of waar z'n eerdere video's over gingen. Dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden... ;) Geef mij maar loopop. :)
 
Ik ben wel benieuwd of je bij de keystep pro ook polyfoon CV/gate kan doen?

Ik heb een ARP oddy en axxe met dus 3 CV/gate inputs. En ik wil dus akkoorden spelen.

Iemand een idee? Misschien moet ik het in dat andere topic vragen maar schoot mij hier te binnen.

Dank alvast!
 
Ik ben wel benieuwd of je bij de keystep pro ook polyfoon CV/gate kan doen?

Ik heb een ARP oddy en axxe met dus 3 CV/gate inputs. En ik wil dus akkoorden spelen.

Kennelijk heeft de Keystep Pro 4x CV/Gate.
 
MadR : Kijk ook even hier. Er staat: "4x (CV, Gate, Mod) outputs + 8 drum gate outputs". :)

Top! Dank.

Ze zeggen dat het moet kunnen:

“ [h=3]Voice 1-4[/h]
Control 4 different outboard synths or modules or freely routed for polyphonic output.


:okdan:
 
Back
Top