QWERTY keyboard zend ongewilde midi signalen naar synths

Nieuwegrond

Nieuwkomer
Lid sinds
13 Maart 2018
Berichten
24
Hoi allemaal,

Ik met een midi vraagstuk. Ik heb al mijn synths via een akaiMP30P (II) aangesloten op mijn ESI midimate, deze gaat via USB de computer in zodat ik mijn ingespeelde midi noten in Cubase weer uit kan sturen naar mijn synths. Nu zorgt mijn QWERTY keyboard voor ongewenste midi noten (bij start en stop) waardoor mijn synths noten speelt (die ik niet opgenomen heb) en er rare slides ontstaan. =(
Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten?

Groetjes,

Wilco
 
Hmm, dus op play begint je toetsenbord te zenden?:? Installeer eens midi-ox ofzo, dan kun je midi berichten zien
 
Een USB toetsenbord voor een PC stuurt geen MIDI. Ofwel het toetsenbord stoort met je audio-hardware door slechte afscherming van kabels, ofwel je hebt ergens wat keyboard-shortcuts gedefinieerd die corresponderen met de actie "stuur een start/stop MIDI bericht".

Probeer eens een ander USB toetsenbord. Indien probleem weg is => storing, indien probleem nog aanwezig is => toetsenbord niet schuldig en moet je het in je muzieksoftware zoeken.
 
Dank jullie voor de antwoorden. Ik heb met Steinberg gebeld en die hebben op afstand Cubase terug gezet naar fabrieksinstellingen. Er bleek ergens in het systeem een fout te zitten waardoor er inderdaad rare midi noten werden uitgestuurd. Het is nu opgelost alles loopt weer zoals het hoort. :okdan:
 
Back
Top