KeyStep: vraag over MIDI naar CV

Lid sinds
12 oktober 2016
Berichten
6.229
Heb een vraag over de KeyStep van Arturia. Ik lees dat het mogelijk is om die te gebruiken als converter van MIDI naar CV. Mijn vraag is, werkt dit stand-alone? Ik lees veel over de MIDI Control Center van Arturia, heb je dit hiervoor nodig (en moet je dus de KeyStep aan je laptop hangen), of werkt dit ook zonder? Alvast bedankt. :)
 
Hij werkt gewoon stand alone.
Als het niet goed werkt dan moet je wel even de instellingen nalopen met het midicontrol center maar daarna kan ie gewoon zonder pc gebruikt worden.
Dan moet je wel even een Ipad lader bij Action kopen voor een paar euro anders moet de pc toch aan ivm stroom via usb.
 
Laatst gewijzigd:
willem1958 : Bedankt voor je antwoord. Zo'n lader halen is geen probleem. Goed om te horen dat het stand-alone kan werken. Voor het geld lijkt me de KS geen gek ding, als je ziet wat het kan. :)
 
willem1958 : Bedankt voor je antwoord. Zo'n lader halen is geen probleem. Goed om te horen dat het stand-alone kan werken. Voor het geld lijkt me de KS geen gek ding, als je ziet wat het kan. :)

Ik heb er eentje en voor dat geld is het echt een goed keyboardje met vele mogelijkheden.
Ik vind ook dat Arturia als enigste een goede balans heeft gevonden tussen formaat en minikeys want ook mensen met wat dikkere vingers kunnen dit keyboardje nog steeds lekker bespelen.
 
willem1958 : Dat is dan heel prettig, als je wat dikkere vingers hebt. Zelf heb ik vrij dunne vingers, dan zal het helemaal wel lukken. Nou het spel zelf nog wat beter... ;)

Ik las dat het gewicht ca. 3 pond was, dus ongeveer 1,3 - 1,4 kilo? Klopt dit? Dat is wat meer dan ik had verwacht, maar er valt mee te leven (als je het 'ns een keer ergens naar toe wil meenemen).
 
willem1958 : Dat is dan heel prettig, als je wat dikkere vingers hebt. Zelf heb ik vrij dunne vingers, dan zal het helemaal wel lukken. Nou het spel zelf nog wat beter... ;)

Ik las dat het gewicht ca. 3 pond was, dus ongeveer 1,3 - 1,4 kilo? Klopt dit? Dat is wat meer dan ik had verwacht, maar er valt mee te leven (als je het 'ns een keer ergens naar toe wil meenemen).

Dat kan wel kloppen.
De bovenkant is plastic maar de onderzijde is metaal en voelt sturdy aan.
Maar je neemt 'm zo mee hoor, ligt eraan wat je erbij meeneemt natuurlijk.
Als je een flink eurorack meeneemt dan kan je beter het geheel in een case doen op wieltjes.
Maar neem je een paar volca's mee of iets anders kleins dan gaat het best.
 
Maar neem je een paar volca's mee of iets anders kleins dan gaat het best.

In die hoek zit ik ook te denken, dat je zoiets gemakkelijk kunt meenemen. In eerste instantie de KS voor gebruik thuis, als keyboardje uiteraard en dus ook als converter, maar t.z.t. met iets dat eenvoudig is om te transporteren. Volca's zijn dan mooi. Bv. de FM met een Drum? Eigenlijk had ik liever een alles-in-één oplossing (zie ook dit draadje van laatst), maar als de losse onderdelen van een setup zijn te vervoeren zonder gedoe, dan kan dat ook. Heb ook de Zoom AR-96, maar die is een stuk zwaarder dan twee Volca's en heeft een onhandige vorm om te vervoeren. Met de Zoom nu wat maanden bezig (jammer genoeg geen inzending voor de contest af kunnen krijgen :(), en het is een leuk apparaat, maar de werkwijze gaat soms een beetje tegen de intuïtie in. Dat had ik misschien kunnen weten, met de Zoom R8 was dat ook wel iets het geval. Gaat wel lukken, maar toch heb ik het gevoel dat de Volca's beter zijn om gewoon een beetje met te jammen.
 
In die hoek zit ik ook te denken, dat je zoiets gemakkelijk kunt meenemen. In eerste instantie de KS voor gebruik thuis, als keyboardje uiteraard en dus ook als converter, maar t.z.t. met iets dat eenvoudig is om te transporteren. Volca's zijn dan mooi. Bv. de FM met een Drum? Eigenlijk had ik liever een alles-in-één oplossing (zie ook dit draadje van laatst), maar als de losse onderdelen van een setup zijn te vervoeren zonder gedoe, dan kan dat ook. Heb ook de Zoom AR-96, maar die is een stuk zwaarder dan twee Volca's en heeft een onhandige vorm om te vervoeren. Met de Zoom nu wat maanden bezig (jammer genoeg geen inzending voor de contest af kunnen krijgen :(), en het is een leuk apparaat, maar de werkwijze gaat soms een beetje tegen de intuïtie in. Dat had ik misschien kunnen weten, met de Zoom R8 was dat ook wel iets het geval. Gaat wel lukken, maar toch heb ik het gevoel dat de Volca's beter zijn om gewoon een beetje met te jammen.

Ik heb die Zoom AR-96 ook een paar dagen gehad maar teruggestuurd ivm het kleine menuscherm en nog een paar kleine onhandigheden.
Er zijn zoveel mogelijkheden, het ligt eraan wat je wilt doen natuurlijk.
Een paar Volca's is een hele aardige optie omdat je die ook zo makkelijk met elkaar synct.
 
Back
Top