X

MIDI tools

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

MIDI tools

Ik ben diverse MIDI plugins aan het uitproberen. Maar sommige daarvan begrijp ik niet. Bijvoorbeeld deze:

Click image for larger version

Name:	cc-control.png
Views:	184
Size:	272,2 KB
ID:	3720984
    Wat wordt die plugin geacht te doen?

Dank voor de tip. Helaas is dat een Windows programma, ik werk zelf met Linux Mint.

Maar als ik het goed begrijp moet die CC-Control plugin dus MIDI control-signalen afgeven. Ik heb met de CC-Control plugin in Carla (een plugin host) wat gespeeld maar ik heb niet gezien dat er MIDI-signalen uit kwamen. Doe ik iets verkeerd?

Comment

Dan kan je bv. met je muis de cutoff en de resonance van een bepaalde synth tegelijk veranderen en ook nog op de manier die je zelf kiest.
      “Today a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves. Heres Tom with the Weather.”

Comment

Aha! Dat begrijp ik nu.

Ik heb net ook ontdekt dat het progje "midisnoop" uit de Linux Mint repositories de CC-signalen wel weergeeft! Dat maakt het alweer een stuk gemakkelijk om te doorzien wat er precies gebeurt.

Comment

OK - de plugin CC-Control begrijp ik nu. In de velden met de rode pijlen moet je de kanaalnummers instellen waarover de signalen verstuurd worden. Als je dat doet werkt het.

Click image for larger version  Name:	kanalen.png Views:	0 Size:	45,6 KB ID:	3721094

Comment

Het werkt toch niet altijd....

Comment

Originally posted by ProgHead View Post
              In de velden met de rode pijlen moet je de kanaalnummers instellen waarover de signalen verstuurd worden. Als je dat doet werkt het.
              Dat zijn niet 'de kanaalnummers' maar zoals ik reeds zei controllers (nummers).
              Cursussen : Klanktechniek, Synthesizertechniek, MIDI van a tot z, Logic Environments.

Comment

Dank voor de correctie. Zoals je merkt ben ik nog niet goed thuis in MIDI, maar al doende leert men.

Hieronder de huidige situatie:

Click image for larger version  Name:	resultaten.png Views:	0 Size:	202,7 KB ID:	3721147

Kennelijk geeft CC-Control maar zo nu en dan een signaal af, want lang niet elke keer dat ik de punt van het kruis over een veld beweeg lees ik een MIDI-berichtje. Is dat hoe het moet zijn?

Comment

Misschien stuurt ie pas iets als je 'm los laat?

Comment

Originally posted by dreamer View Post
                    Misschien stuurt ie pas iets als je 'm los laat?
                    Daar heb ik al rekening mee gehouden. Dan nog is het zo dat je na rondslepen en loslaten van de punt lang niet altijd een berichtje ziet.

Comment

En staan je waarden op maximum? 0 tot 127 ?
                      “Today a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves. Heres Tom with the Weather.”

Comment

Originally posted by FreddyConfetti View Post
                        En staan je waarden op maximum? 0 tot 127 ?
                        Ja, zie:

Click image for larger version

Name:	instelling.png
Views:	113
Size:	205,2 KB
ID:	3721167

Comment

Net een goed alternatief gevonden dat in Carla wel werkt: http://www.vst4free.com/free_vst.php...lyFace&id=1437

Comment

Voila, dan heb je ook weer een vst om weg te smijten

Comment

Originally posted by FreddyConfetti View Post
                              Voila, dan heb je ook weer een vst om weg te smijten
                              Ja - en inmiddels nog wat meer vergelijkbare alternatieven die ook werken om aan mijn collectie VST's toe te voegen!

Maar wees gerust, het is mij zo wat software betreft voorlopig mooi genoeg. Ik las nu ook even een bezinningsperiode in, en daarna ga ik mij meer op het componeren richten.

Comment

Working...
                              X