MIDI tools

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.516
Locatie
Zeist
Ik ben diverse MIDI plugins aan het uitproberen. Maar sommige daarvan begrijp ik niet. Bijvoorbeeld deze:

cc-control.png

Wat wordt die plugin geacht te doen?
 
Dank voor de tip. Helaas is dat een Windows programma, ik werk zelf met Linux Mint.

Maar als ik het goed begrijp moet die CC-Control plugin dus MIDI control-signalen afgeven. Ik heb met de CC-Control plugin in Carla (een plugin host) wat gespeeld maar ik heb niet gezien dat er MIDI-signalen uit kwamen. Doe ik iets verkeerd?
 
Dan kan je bv. met je muis de cutoff en de resonance van een bepaalde synth tegelijk veranderen en ook nog op de manier die je zelf kiest.
 
Aha! Dat begrijp ik nu.

Ik heb net ook ontdekt dat het progje "midisnoop" uit de Linux Mint repositories de CC-signalen wel weergeeft! Dat maakt het alweer een stuk gemakkelijk om te doorzien wat er precies gebeurt. :)
 
OK - de plugin CC-Control begrijp ik nu. In de velden met de rode pijlen moet je de kanaalnummers instellen waarover de signalen verstuurd worden. Als je dat doet werkt het.

Click image for larger version  Name:	kanalen.png Views:	0 Size:	45,6 KB ID:	3721094
 
Dank voor de correctie. Zoals je merkt ben ik nog niet goed thuis in MIDI, maar al doende leert men.

Hieronder de huidige situatie:


Click image for larger version  Name:	resultaten.png Views:	0 Size:	202,7 KB ID:	3721147


Kennelijk geeft CC-Control maar zo nu en dan een signaal af, want lang niet elke keer dat ik de punt van het kruis over een veld beweeg lees ik een MIDI-berichtje. Is dat hoe het moet zijn?
 
Misschien stuurt ie pas iets als je 'm los laat?

Daar heb ik al rekening mee gehouden. Dan nog is het zo dat je na rondslepen en loslaten van de punt lang niet altijd een berichtje ziet.
 
En staan je waarden op maximum? 0 tot 127 ?
 
Voila, dan heb je ook weer een vst om weg te smijten :D
 
Voila, dan heb je ook weer een vst om weg te smijten :D

Ja - en inmiddels nog wat meer vergelijkbare alternatieven die ook werken om aan mijn collectie VST's toe te voegen! 8)

Maar wees gerust, het is mij zo wat software betreft voorlopig mooi genoeg. Ik las nu ook even een bezinningsperiode in, en daarna ga ik mij meer op het componeren richten.
 
Back
Top