Midi packs (notes) voor Hardware synth?

Ziel

Nieuwkomer
Lid sinds
17 augustus 2019
Berichten
6
Locatie
Mariakerke
Beste,

Even gauw een vraag stellen, bespaart misschien veel tijd :)

Ik heb de hardware synth Korg Minilogue. En ik koop van tijd Midi pack's op het internet, je sleept die in een midi to audio spoor bijvoorbeeld, als ik hier een Vst plug in aanhang, gelijk minimoog of massive etc dan speelt dit vst instrument de noten af van de midi bar.
Dit lukt mij niet als ik bijvoorbeeld de midi notes wil laten afspelen door mijn Korg Minilogue.... Weten jullie hoe dit komt? Gaat dat gewoon niet omdat de minilogue extern is?
Als het wel kan hoe moet ik het dan aansluiten?

Ik werk met Ableton

Alvast bedankt!!
 
In windows eerst de usb drivers installeren.
Aansluiten met de usb.
Mac werkt meteen zonder drivers volgens mij,
in Ableton naar preferences en dan bij midi out instellingen korg minilogue track aanklikken.
midi track aanmaken,onderin kies je midi out dan je korg.audio loopt nu nog steeds via je korg dus niet vergeten aan te sluiten op mixer of interface,en in je minilogue midi in usb instellen waarschijnlijk ,kheb zelf geen minilogue maar zoiets zal het zijn
 
Het moet zeker kunnen. Heb je het juiste midikanaal ingesteld op de Minilogue en in Ableton?
 
Hi! Merci allemaal voor de reacties alvast, ik ga het straks proberen van zodra ik tijd heb, ik hou jullie nog op de hoogte ;)
 
Back
Top