Drumpad gear tips om sounds te triggeren met drumstokken?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.714
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik heb een syncussion zonder pads. Dacht om iets te voorzien waar ik op kan drummen dat behalve de syncussion ook kan dienen om andere gear te triggeren. Ik zeg maar wat: een ms20 of andere bak met cv gate.
Dus midi en cv gate mogelijkheden, al dan niet via mijn kenton pro.
Ik wil met drum stokken aan de slag, of me minstens informeren.
Dank
 
Geen CV/gate, maar ik ben erg te spreken over mijn Drumkat. Werkt goed in combinatie met m’n Nord drums.
 
ik dacht even aan de field expander kit van koma, met die contact microfoontjes dan. Maar die hebben vast nog wat juice nodig voor ze kunnen dienen.

EDIT - ah die goeie ouwe (jonge) look mom no computer, zo moet 't dus :D
 
Ik heb nog een setje zgan roland v-drum pads liggen ( 5 stuks ) ze zijn te koop want mijn v-drumkit is compleet en deze zijn over. Echt amper op gespeeld. Laat maar weten.
 
als het over drumpads gaat is er wat mij betreft maar 1 merk : ddrum // https://www.ddrum.com/electronic-drum-kits

Hmm ben er niet kapot van. Roland v-drums zijn wat mij betreft onovertroffen op alle vlakken. Wil niet zeggen dat ddrums slecht zijn, maar responsiveness en levensduur was een groot verschil . Klanken in de modules ook trouwens, maar dat is maar wat je zoekt voor klanken. Bovendien hang je je pads oid gewoon aan je computer met drumsoftware en je kunt alle kits hebben die je maar wilt. Of aan een nord drum/ iedere andere drumsynth met midi. Als je voor 60 euro een kleine module van roland er bij koopt stuur je alles via de module naar waar je maar wilt. Plus dat je dan ook nog de drumkits in die module er bij hebt. ( ik zou een td-3 nemen die zou je voor 60 euro 2ehands moeten kunnen scoren).
 
Back
Top