APC40, voor evt live-optredens

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Zelf ben ik net trotse eigenaar (weer) geworden van de APC40, maar ben er nog steeds niet zo bekend mee (ook doordat ik in Ableton voornamelijk in de arrangement-view werk ipv session-view).
Wie gebruikt eigenlijk de APC40?
En zo ja; ook voor optredens?
Hoe kun je meerdere songtracks tegelijk aansturen met de APC40 (zodat deze makkelijk in elkaar overgaan), zoals in een live-set?
Of moeten deze steeds weer los 'ingeladen' worden?
Ben hier en met de session-view nog wel wat een leek mee.
 
Hoe kun je meerdere songtracks tegelijk aansturen met de APC40 (zodat deze makkelijk in elkaar overgaan), zoals in een live-set?
Of moeten deze steeds weer los 'ingeladen' worden?

Hierbij quote ik nog even mijn vraag, om deze wat duidelijker toe te lichten (vond het zelf nog wat onduidelijk geformuleerd).
Normaliter 'kopieer' ik partijen vanuit de arrangement-view naar session-view.
Is het ook mogelijk om meerdere songs achter/onder elkaar te zetten (in session-view), zodat ik deze in elkaar kan laten overlopen?
Weet natuurlijk niet of dit mogelijk is; ben hier nog best wel even benieuwd naar.
Zal ook nog zoeken hiernaar (op YT etc).
 
Laatst gewijzigd:
Hierbij quote ik nog even mijn vraag, om deze wat duidelijker toe te lichten (vond het zelf nog wat onduidelijk geformuleerd).
Normaliter 'kopieer' ik partijen vanuit de arrangement-view naar session-view.
Is het ook mogelijk om meerdere songs achter/onder elkaar te zetten (in session-view), zodat ik deze in elkaar kan laten overlopen?
Weet natuurlijk niet of dit mogelijk is; ben hier nog best wel even benieuwd naar.
Zal ook nog zoeken hiernaar (op YT etc).

Ik doe zelf niets met dj ing dus ik ben er niet echt mee bekend maar als je die eerste clip bekijkt dan zie je dat hij tracks naast elkaar zet in session view en ze aan en uit zet.
En met je sliders regel je het volume zodat de ene track uitfade terwijl de andere erin komt.
En je kan natuurlijk in je settings zorgen dat de bpm voor alle tracks hetzelfde is of wellicht is het leuk dat de volgende track net iets langzamer loopt en terwijl je 'm infade laat je de bpm oplopen, kwestie van automation.
 
Back
Top