OB-6 firmware update

Lid sinds
2 augustus 2015
Berichten
940
Locatie
Leuven
Hallo,

Mijn OB-6 heeft OS 1.3.7. Ik heb de laatste versie 1.5.5 gedownload en al verschillende keren proberen te installeren zonder resultaat.
Ik heb de sysex file via midi-ox proberen te versturen en ook via c6 tool. Zowel over midi alsook over USB. Normaal moeten er 2 countdowns gebeuren op de OB-6, 1xl voor het ontvangen van het nieuwe OS en 1x voor het schrijven in het geheugen. Met bepaalde bufferinstellingen in midi-ox lukt het me wel om die eerste countdown te doorlopen maar daarna reset de OB-6 steeds en toont dan opnieuw 1.3.7 ....

Heb ookal op het OB-6 forum geprobeerd maar daar krijg ik geen reactie. Is er hier iemand met een OB-6 die al firmware updates gedaan heeft en die me kan zeggen welke tool hij gebruikte en welke bufferinstellingen nodig zijn?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb mijn OB-6 een aantal maanden geleden ge-update vanaf windows 10 met midi-ox. Ik weet niet meer precies wat de buffer instellingen waren, ik kan me vaag iets herinneren dat er in een readme textbestandje daar iets over stond en dat ik die instellingen gebruikt heb. Maar volgens is dat vooral relevant als je het via MIDI doet, via USB zou het minder uit moeten maken.

Ik heb 1.5.5 nog niet geprobeerd. Zal vanavond eens kijken of dat bij mij lukt. Misschien dat het gewoon aan deze update ligt.

Heb je al geprobeerd om hem eerst naar een 1.4 versie te updaten?
 
Bedankt voor je antwoord! Ik heb hem in het verleden zonder problemen naar 1.3.7 geupdate. Denk dat ik toen zelfs geen bufferinstellingen veranderd heb. Nu is het wel zo dat als je een beta installeert dat het versienummer van de vorige behouden blijft denk ik. Ma0ar ondertussen is 1.5.5 officieel uit...
1.4.1 zoals jij suggereert heb ik ook geprobeerd, allemaal hetzelfde: met weinig moeite krijg ik die countdown lopende maar die 2de "write" countdown volgt nooit. Heb al in de manual zitten zoeken naar een soort van write-protect optie maar niks gevonden.
Heb er ook al veel te veel tijd aan verspild. Laat zeker weten als het bij jou lukt 4-Tek :)
 
Het is gelukt met een bootloader :)
 
Het is gelukt met een bootloader :)

Gelukkig! Bij mij bleek het ook al wel even geleden te zijn dat ik hem geupdate had. Ik had er 1.20 op staan. Maar 1.55 installeerde gelukkig vlekkeloos. Ik schrok nog wel even want bij de 2e teller gebruikt hij niet het hoofd-display maar de 2 displays bij de effecten sectie.
Nu geeft hij keurig 155 aan bij opstarten.
 
Niet echt een major update maar toch wel fijn dat die er weer helemaal frisjes bij staat..
 
Als je write gedrukt houdt terwijl je hem opstart kom je in de midi recovery mode terecht trouwens.
 
Ja, ik had dat ergens gelezen. Je kan dan wel alleen via midi din updaten maar dat was geen probleem. Toen deed hij wel meteen die 2de countdown en nu staat er 1.5.5 op :)
 
Back
Top