Midi latency (DIN-sync converted) Drumstation/MC202/TR606 chain

92SDO

Stamgast
Lid sinds
26 september 2015
Berichten
162
Locatie
Amsterdam
Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik twee tr-606's en een mc202 te leen. De routing daarvan gaat als volgt:
Motu 828 Mk3 midi output --> Novation Drumstation v2 (zit verder een midichain achter die niet relevant is), maar die Drumstation heeft een DIN-sync output --> MC202 DIN input, en vervolgens heb ik de twee DIN outputs die op de MC202 zitten aangesloten aan de DIN inputs van de TR-606's.

Nu heb ik twee vragen:
- Mijn Novation Drumstation en de TR-606 liepen niet gelijk. Toen heb ik in Ableton de latency van de Motu 828 midi output op 60ms gezet. Dat lijkt mij erg hoog, maar het loopt nu wel gelijk. Was dit de goede manier of denken jullie: dat is veel te hoog want je doet iets fout? Ik vind het eigenlijk zo raar dat dit überhaupt werkt want die Novation Drumstation krijgt midi clock, en diezelfde midiclock wordt in DIN omgezet en die ontvangt de tr-606. Ik snap eigenlijk niet hoe ik blijkbaar op deze manier de twee apparaten gelijk krijg want mij lijkt dat die wijziging in latency beide apparaten beïnvloedt. Maarja, ik ben echt niet goed in dit soort gedoe helaas dus ik zal het wel gewoon een domme denkfout maken.

- In de MC202 had ik een sequence van 4 dezelfde noten ingespeeld, vervolgens op BAR gedruk. Toen ik die afspeelde en tegelijkertijd een Closed Hihat op de tel instelde op de tr-606, leek de MC202 niet gelijk te lopen. Doe ik iets fout met de sequencer van de MC202 - en staan die noten helemaal niet op de tel als je dit zo doet - of is er blijkbaar latency tussen de MC202 en de TR-606? Dat laatste weet ik eigenlijk niet hoe ik dat op moet lossen.

Ideeën?
 
Er kan veel afhangen van de Midi-to-dinsync implementatie op de Novation..

Er moet een zekere delay zitten tussen het Dinsync Start signaal en de eerste clock pulse, om goed te werken met oude Roland gear.
Als de implementatie op de Novation gewoon 1 op 1 midi naar dinsync vertaald zonder artificiële "wacht" tijd, dan zal de oude gear niet in sync lopen, ze beginnen dan pas op de 2de clock pulse (en lopen dus een fractie achter)
 
Koop je die koma
of iets soortgelijks
( anders lig je in coma voordat de boel loopt ( grapje) )
 
Back
Top