727 - 808 Synnnc????

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Ok folks,

ik heb een nogal I:( probleem.
Even de situatie schetsen:

* tr 727: midi in, out, sync
* tr 808: sync, gemodificeerde midi in
* computer: midi in, out

De bedoeling is dat alles met elkaar wordt gesynced, met als master de computer. Daarenboven zouden de midi-bewerkte tracks geluiden moeten genereren in de drummers. Maar dit lukt me niet, natuurlijk.

Wat me wel al lukt, is de 727 te syncen met de computer. Wat me ook lukt is om mijn masterkeyboardje rechtstreeks is de midi in van de 808 (en ook 727) te pluggen en dan met mijn keys de geluiden in de drummers triggeren.

Ik probeer nu midisporen op te nemen en te bewerken in General midi en dan deze informatie naar de drummers te sturen, maar daar slaag ik niet in.

Mijn kanaal in cubase (en op de drummers) staat juist, de output van de soundblaster staat op midi uit, en toch blijf ik de geluiden van de General midi horen. Weet iemand hier iets op te vinden? Kan het zijn dat de 727 geen midi in note on kan lezen???

Ook wat het syncen betreft, lukt het me niet om ze aan elkaar te hangen, iemand waardevolle tips??

Als je vragen hebt, doe gerust,

Op voorhand al bedankt,
 
Ik moet eventjes thuis in mijn manual van de 727 kijken, maar je kunt hem in omni mode zetten zodat de midi out een midi thru word.
Dan moet je daar de 808 mee aan kunnen sturen via midi.

Volgens mij moet je als je je midi kanaal instelt nog een keertje op het kanaal drukken zodat er in plaats van een kleine n een grote n komt te staan.

Een 727 kan helaas geen midi2din converten. Zie andere thread.

Ik controleer het thuis wel eventjes.
 
Back
Top