mio4 voeding via powered usb hub mogelijk?

Manic

Ouwe rot
Lid sinds
5 januari 2009
Berichten
1.316
Locatie
Achterhoek
Is het mogelijk om de iConnectivity mio4 te voeden door deze met de meegeleverde usb kabel aan te sluiten op een powered usb hub? Hij kan gevoed worden via usb op de pc, maar is dit ook mogelijk zonder computer, maar met usb hub?
 
Ja. Maar waarom via een hub (die je neem ik aan nergens anders voor gebruikt?) en niet gewoon in een 5V usb adapter?
 
Ik wil die hub ook weer aansluiten op de host usb poort van de mio4, zodat ik daar meerdere usb class compliant midi controllers op kan aansluiten. Die hub moet toch powered zijn, dus hoop daar gelijk ook de voeding vandaan te halen voor de mio4. Of levert dat problemen op als ik de mio op 2 manieren (usb device2 poort voor voeding en usb host poort voor midi i/o) op 1 hub aansluit?
 
Nee hoor, een fatsoenlijke powered hub kan per poort net zoveel stroom leveren als een PC doet.
 
Het is bij de meeste apparaten absoluut niet de bedoeling dat je het voedt via de hub die weer op het apparaat is aangesloten(alleen een BomeBox kan dit maar dat staat dan ook specifiek in de handleiding). Als je pech hebt sloop je de boel op die manier(je creëert een soort feedback loop).
De Mio4 heeft gewoon een voedingsaansluiting voor een bijpassende voeding.
Al zou je de powered hub alleen gebruiken voor de stroom dan is het nog de vraag of er genoeg stroom geleverd kan worden voor de USB host port.

edit: Als dit al werkt krijg je een probleem met de USB host port, de Mio zal zichzelf dan zien als 16in/out midi interface en neemt gelijk alle poorten in beslag(de host port ondersteunt maximaal 8 apparaten).
 
Het is bij de meeste apparaten absoluut niet de bedoeling dat je het voedt via de hub die weer op het apparaat is aangesloten.

Ik had er inderdaad overheen gelezen dat hij beide op dezelfde hub wil aansluiten. Da's inderdaad niet zo'n heel goed idee. Ik dacht puur een powered usb hub gebruiken als voeding.



edit: Als dit al werkt krijg je een probleem met de USB host port,

Beetje afhankelijk van of die "power in" überhaupt iets doet met de datalijnen. Omdat er een aparte aansluiting is naar de host vermoed ik van niet.
 
De mio4 kan voor iedere poort midi blokkeren/filteren etc. dus als ik ervoor zorg dat er geen midi over de usb lijn gaat die voor de bus power is, dan moet het toch goed gaan lijkt mij?
 
Ik heb het hier even gecheckt met de iConnectMidi4+. Die is bijna hetzelfde als de Mio4(in ieder geval het midi gedeelte).
Je kunt de midi4+ in ieder geval wel op zichzelf aansluiten.
Ik dacht dat er een maximum voor 8 midi poorten was via de usb-host aansluiting maar dat had ik mis, alle 16 poorten worden herkend en de andere apparaten ook gewoon(waldorf blofeld en pulse2).
Er is wel natuurlijk maar plaats voor 8 poorten om te routen maar die kun je zelf kiezen.
Ik heb het getest met de bijgeleverde voeding aangezien de midi4+ niet gevoed kan worden over usb, de hub die er tussen zit heeft ook zijn eigen voeding.
Het stroom gedeelte heb ik dus niet kunnen testen maar hij verslikt zich in ieder geval niet in zijn eigen 16 poorten.
Vergeet niet dat het dus nog steeds kan zijn dat voeding vanuit één hub problemen gaat geven.
 
Back
Top