MIDI-usb terminal gezocht

The Poisoner

Electronic Rumble
Lid sinds
22 augustus 2004
Berichten
345
Locatie
Zwolle
Ik heb een heel oude MIDI-usb unit van ESI, de m8u. Deze werkte lange tijd naar behoren, alleen onder windows 10 krijg ik nu regelmatig hangende noten. Daarnaast heb ik een aantal Mystery Islands editor plug-ins gekocht voor mijn synths. Deze werken met sysex om de banks in te laden en uit te lezen. Dit trekt ie ook niet echt (heeft ie nooit goed gedaan, maar eerder niet echt nodig gehad).

Kortom, ik heb een nieuwe MDI terminal nodig. Als je bij Bax en Thomann kijkt zijn er eigenlijk maar een paar grotere MIDI units (minimaal 8 in/uit): de Motu MIDI Express en de Iconnectivity Mio10.

Wie heeft ervaring met een van beide, of beide units en kan aangeven of deze goed zijn qua midi en sysex verwerking?
 
Ik heb een ESI en Motu Express. beide lijken heel erg op elkaar. Zoveel dat ik vermoed dat ze wellicht dezelfde chips gebruiken. Ooit de ESi erbij gekocht omdat OSX 2x de Motu vaak door elkaar haalde. Sysex wel gebruikt met beide. Af en toe loopt wat midi vast, maar ze hangen aan lange "actieve" usb kabels van 5 meter.

Bax bestellen en terugsturen als ze niet goed werken?
 
Ik gebruik de Midi Express al ruim 13 jaar dagelijks, inclusief sysex naar m'n Roland gear. Zowel OSX als Windows 10 geen enkel probleem. Top ding :D
 
ESI M4U werkt bij mij al jaren perfect!:okdan:


rob
 
De ESI heeft bij mij ook jaren trouw z'n ding gedaan. Tot windows 10. Nu lukt het niet meer =(. Dat de MOTU er erg op lijkt is niet echt een aanbeveling in dat geval,. Lees hier op het forum en elders op internet ook veel verhalen van mensen met problemen met MOTU's. Hoewel dat niet alles zegt natuurlijk, als het goed gaat is het geen nieuws ;). Maar dat weerhoud mij er wel een beetje van om voor de MOTU te gaan.

Wat ik in de tussentijd ook ben tegengekomen is de Alyseum u3-88c. Dat lijkt mij ook wel een interessante optie.
 
Back
Top